Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSarıtaş, M.Tuncay
dc.contributor.authorOlpak, Tarık
dc.date.accessioned2023-09-18T07:38:40Z
dc.date.available2023-09-18T07:38:40Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023
dc.identifier.citationOlpak, Tarık. Bilim ve sanat merkezlerinde görevli öğretmenlerin dijital yeterliliklerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13373
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmada, Bilim ve sanat Merkezlerinde görevli öğretmenlerin dijital yeterliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama araştırması kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini ülkemizdeki 81 ilden 879 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla Toker, vd. (2021) tarafından geliştirilen Eğitimciler için Dijital Yeterlik Ölçeği’nden faydalanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda elde edilen veriler, betimsel analiz yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Çalışmada toplanan veriler sonucunda BİLSEM’de görev yapan öğretmenlerin dijital yeterlikleri ölçeği toplam puanlarının Uzman seviyesinde olduğu bulunmuştur. Öğretmenlerin dijital yeterliklerinin cinsiyete, yaşa, BİLSEM’de çalışma süresine göre değişmediği bulunmuştur. Eğitim düzeyi yüksek lisans seviyesinde, mesleki çalışma süresi 11-15 yıl arasında, derslerinde dijital kaynak kullanan ve meslektaşları ile fikir alışverişinde bulunan öğretmenlerin dijital yeterliklerinin yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenler derslerinde dijital kaynakları en çok öğrenci ilgisini ve dikkatini çekmek için kullandıkları ve yaygın olarak Canva Web 2.0 aracını kullandıklarını belirtmiştir. Öğretmenlerin dijital yeterliklerinin yüksek olmasının öğrenci açısından olumlu katkılar sağlayabileceği düşünülmektedir. Bu katkının öğrencilere dijital becerilerin öğretilmesi ve teknolojik araçların etkin bir şekilde kullanılması şeklinde olabilir. Öğretmenlerin artan dijital yeterliklerinin eğitim-öğretim faaliyetlerine pozitif katkı sağladığı sonucundan hareketle dijital yeterlikleri artıracak eğitimlerin, kaynakların, stratejilerin geliştirilmesi önerilerine yer verilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the digital competencies of teachers working at the Science and Art Center for gifted students. Mixed research method was selected in the study. The sample of the study consists of 879 teachers from 81 provinces in Türkiye. The Digital Competency Scale for Educators by Toker et al. (2021) was conducted to collect quantitative data. As for the qualitative data, the descriptive analysis method was used. The findings of the study revealed that the total scores of the digital competencies scale of the teachers were at the “Expert” level. It was also found that the digital competencies of the teachers did not change based on their gender, age and working time. It has been concluded that teachers, who use digital resources in their classes and exchange ideas with their colleagues, have digital competencies at a high degree. Teachers stated that they mostly use digital resources in their lessons to attract student attention, and they commonly use Canva Web 2.0 tool. It is thought that teachers' high digital competencies can contribute positively to students. This contribution may be in the form of teaching students digital skills and using technological tools effectively. Considering the high digital competencies of teachers that a positive contribution to instructional activities, it is suggested that trainings, instructional resources and strategies should be developed in order to increase the digital competencies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDijital Yeterliken_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectBilim ve Sanat Merkezien_US
dc.subjectDijital Yeterliken_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectBilim ve Sanat Merkezien_US
dc.titleBilim ve sanat merkezlerinde görevli öğretmenlerin dijital yeterliliklerinin incelenmesi.en_US
dc.title.alternativeInvestigation of digital competencies of teachers at the science and art center for gifted studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster