Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSaylam, Başak
dc.contributor.authorBahar, Gökçem
dc.contributor.authorOkay, Hasan Hakan
dc.date.accessioned2023-05-22T06:34:19Z
dc.date.available2023-05-22T06:34:19Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.isbn1301-6229 - 2148-0710
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13034
dc.descriptionBu çalışma 4-6 Nisan 2019 tarihlerinde Sakarya Üniversitesi’nde düzenlenen 2. Uluslararası Müzik Araştırmaları Öğrenci Kongresi’nde sözlü bildiri olarak sunulmuştur. Veriler Kasım 2018 ve Şubat 2019 tarihleri arasında 2020 yılı öncesinde toplanmıştır.en_US
dc.description.abstractÇalgı eğitiminin başlangıcından itibaren öğrencilerin tutuş, duruş gibi teknik alışkanlıklarında ortaya çıkabilecek sorunlara müdahale edilerek öğrenilen yanlış alışkanlıkların yerleşmesinin önüne geçilmesi önem taşımaktadır. Günlük çalgı çalışmaları sırasındasol elde oluşmuş yanlış teknik davranışlar olumsuz sonuçlarıyla, yaylı çalgı eğitimininönemli bir boyutunu oluşturmaktadır. Bu sorunlar arasında çalgıdan nitelikli ses eldeedilmesinin zorlaşması, entonasyon temizliğinin olumsuz etkilenmesi, çalgı çalan kişininerken yorulması, yoruldukça çalgısından soğuması, başarısızlık düşüncesiyle çalgısındanuzaklaşması gibi sorunlar sayılabilir. Yaylı çalgıda sol elde dördüncü parmak (4P) çeşitlitartışmaların konusunu oluşturmaktadır. Anatomik olarak diğer parmaklara göre zayıfolduğu görüşünün yaygın bir kanı olduğu söylenebilir. Bu kanının öğrenciler tarafındanne kadar kabul gördüğünün veya bir mit olup olmadığının belirlenmesine gereksinim vardır. Dile getirilen bu konunun yanında çalgı çalan öğrencilerin dördüncü parmak kullanımı ile ilgili özgün görüşleri, çeşitli eğitsel konuların tartışılmasına olanak sağlayabilir,yeni öneriler geliştirilmesine yardımcı olabilir. Bu çalışmada, çalgı eğitiminde öğrencilerin dördüncü parmak kullanımlarına ilişkin görüşlerinin ortaya konması amaçlanmıştır.Yarı-yapılandırılmış görüşme soruları ile toplanan veriler, nitel araştırma teknikleriyleortaya konmuş, literatüre de değinilerek yorumlanmıştır. Araştırmada 4P kullanımınayönelik, olumlu ve olumsuz duyuşsal etkenler öne çıkmıştır. Müzik öğretmeni adaylarınınbu duyuşsal etkenlerle ilişkili görünen, 4P kullanmada direnme ve kaçınma stratejilerigeliştirdikleri ve 4P’nin yeterliği üzerinde görüşleri olduğu belirlenmiştir. Araştırmanınönemli bir bulgusu, konu hakkında sorun giderici çeşitli önerilerin de zengin bir dağılımla, müzik öğretmeni adayları tarafından sunulması olmuştur.en_US
dc.description.abstractStarting from the beginning of instrument training, it is important to prevent the formation of the wrong habits learned by intervening in the problems that may arise in the technical habits of students such as holding and posture. Wrong technical behaviors on the left hand during daily instrument practices constitute an important dimension of string instrument education with negative results. These problems include a variety of problems, such as the difficulty in obtaining qualified sound from the instrument, the negative impact on the clear intonation, the early fatigue of the player and the thought of failure. The use of the fourth finger (4P) on the left hand in the string instrument is the subject of various discussionsAnatomically, it can be said that the fourth finger is weak compared to the other fingers. There is a need for determining whether this opinion is accepted by students or whether it is a myth. In addition to this, the unique views of the students about using fourth finger can help to discuss various educational issues and help to develop new proposals. In this study, it is aimed to reveal the opinions of the students about the fourth finger usage in instrument education. The data gathered by semi-structured interview questions were determined by qualitative research techniques and interpreted by referring to the literature. Positive and negative affective factors for 4P use came to the fore in the study. It was also determined that the music teacher candidates developed resistance and avoidance strategies in the use of 4P and had opinions about 4P competence. An important finding of the study was the presentation of various problem-solving suggestions on the subject with a rich distribution by prospective music teachers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherErzurum Kültür ve Eğitim Vakfıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYaylı Çalgı Eğitimien_US
dc.subjectÇalgı Pratiğien_US
dc.subjectDördüncü Parmaken_US
dc.subjectSol El Tekniklerien_US
dc.subjectNitel Araştırmaen_US
dc.subjectString Instrument Educationen_US
dc.subjectMusical Instrument Practiceen_US
dc.subjectFourth Fingeren_US
dc.subjectQualitative Researchen_US
dc.titleYaylı çalgılarda dördüncü parmak kullanımına ilişkin müzik öğretmeni adaylarının görüşleri: Nitel bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeThe music teacher candidates’ views on the use of fourth finger in the string instruments: A qualitative studyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEKEV Akademi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-7622-0964en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-2345-7922en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3465-1325en_US
dc.identifier.issue85en_US
dc.identifier.startpage65en_US
dc.identifier.endpage76en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - İdari Personel ve Öğrencien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster