Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUyanık, Gülden
dc.contributor.authorBayındır, Dilan
dc.contributor.authorDeğirmenci, Şeyma
dc.date.accessioned2023-03-03T07:58:32Z
dc.date.available2023-03-03T07:58:32Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17755/esosder.811871
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12917
dc.descriptionBayındır, Dilan (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu araştırma, anasınıfına devam eden çocukların akademik ve sosyal-duygusal okula hazırbulunuşluğu ile öz düzenleme becerileri arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma kapsamında; 1) Okul öncesi dönem çocukların kavram bilgi düzeyleri öz düzenleme becerilerine göre farklılık göstermekte midir? 2) Öz düzenleme beceri düzeyleri ile sosyal duygusal okul olgunluğu arasındaki ilişki nedir? sorularına yanıt aranmıştır. Tarama modeline göre tasarlanan araştırmaya, 63’ü (%48.8) kız, 65’i (%50.4) erkek olmak üzere toplam 129 çocuk ve bu çocukların okul öncesi öğretmenleri katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, demografik bilgi formu, Boehm Temel Kavramlar Testi, (Balat-Uyanık, 2003), 60-72 Aylık Çocuklar için Sosyal Duygusal Okul Olgunluğu Ölçeği -SDOO (Balat-Uyanık, Değirmenci ve Malıyok, 2017), Öz Düzenleme Becerileri Ölçeği -ÖDBÖ (Bayındır ve Ural, 2016) kullanılmıştır. Bulgular, anasınıfına devam eden çocukların hem akademik okula hazırbulunuşluk düzeyleri ve öz düzenleme becerileri arasında, hem de sosyal duygusal okula hazır bulunuşluk düzeyleri ile öz düzenleme becerileri arasında anlamlı ilişki olduğunu göstermiştir. Araştırmanın sonuçları, öz düzenleme becerilerinin okula hazırbulunuşluk için önemini ve desteklenmesi gerektiğini bir kez daha ortaya koymuştur.en_US
dc.description.abstractThis research aims to investigate the relationship between academic and social-emotional school readiness and self-regulation skills of children attending preschools. A total of 129 children, 63 (48.8%) girls and 65 (50.4%) boys and their preschool teachers participated in this study which is designed according to the survey model. Demographic information form, Boehm Basic Concepts Test (Balat-Uyanık, 2003), Social Emotional School Readiness Scale for 60-72 Months Children (Balat-Uyanık, Değirmenci & Malıyok, 2017) Self-Regulation Skills Scale (Bayındır & Ural, 2016) were used as data collection tools. Findings indicate that there is a significant relationship between the academic school readiness levels and self-regulation skills as well as the social emotional school readiness levels and self-regulation skills of children. The results of the study once again revealed the importance of self-regulation skills and it is necessary to support the skills for school readiness.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherCahit AYDEMİRen_US
dc.relation.isversionof10.17755/esosder.811871en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkula Hazırbulunuşluken_US
dc.subjectKavram Gelişimien_US
dc.subjectSosyal-Duygusal Hazırbulunuşluken_US
dc.subjectÖz Düzenlemeen_US
dc.subjectSchool Readinessen_US
dc.subjectConcept Acquisitionen_US
dc.subjectSocial-Emotional Readinessen_US
dc.subjectSelf-Regulation Regarden_US
dc.titleAkademik ve sosyal duygusal okula hazır bulunuşluk ile öz düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe relationship between academic and social-emotional school readiness and self-regulation skillsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-9947-8159en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6081-3690en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-7586-7483en_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue79en_US
dc.identifier.startpage1090en_US
dc.identifier.endpage1104en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster