Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAymankuy, Yusuf
dc.contributor.authorAycı, Esra
dc.date.accessioned2022-07-07T08:07:09Z
dc.date.available2022-07-07T08:07:09Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.citationAycı, Esra. Lisans düzeyinde gastronomi eğitimi ve bu bölümlerde görev yapan akademik personelin analizi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12401
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gastronomi ve Mutfak Sanatları Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractGünümüzde, dünyada ve dolayısıyla ülkemizde de giderek önemi artan, aynı zamanda etki alanı genişleyen, gastronomi bilimine olan ilginin arttığı gözlemlenmektedir. Her geçen gün yenilenen ve bünyesinde farklı alanları da barındırdığı anlaşılan gastronomi, disiplinlerarası bir bilim dalı olma yolundadır. Özellikle sosyal bilimler alanında turizm, eğitim, işletme, ekonomi, coğrafya ve hukuk gibi pek çok alanla ilişkilendirilebilirken; fen ve sağlık bilimleri alanında da mühendislikten, besin hijyeni ve teknolojilerine, beslenme ve diyetetik alanlarına kadar uzanan çok geniş ve ortak çalışma alanları içermesi ile de disiplinlerarası olma özelliğini pekiştirmektedir. Bütün bu disiplinlerle farklı noktalarda birleşen çalışma alanlarının gastronomi eğitiminde dikkate alınması ve bilhassa gastronomi eğitimi veren kurumların, ortak bir çatı altında, ilkelerde birleşen, isim bazında ve bağlı oldukları fakülte, bölüm bünyesinde verilen eğitimin ortak çıktılar verebilmesi konusunda fikir birlikteliği yapabiliyor olmalarının önemi de açıktır. Tüm bu bilgilerin ışığında yürütülen bu tez çalışmasında; Yükseköğretim Kurumu’na bağlı birçok üniversitede, farklı fakülte isimleri adı altında açılan, sayıları oldukça artan ‘‘Gastronomi ve Mutfak Sanatları’’ bölümlerinin gelişimi ile mevcut durumunun ortaya konması amaçlanmaktadır. Ayrıca bu bölümlerden mezun olan öğrencilerin ortak kazanımlarının neler olması gerektiği, mezun olanlara verilen unvan, öğretim elemanlarının ve öğretim planlarının nitelikleri, bu konu ile ilgili olarak ders planlarının içerikleri, akademik personelin nicel ve nitel olarak yeterliliği, uygulama imkanlarının ve staj olanaklarının ders planları içindeki yeri ve önemi vb. konularda kapsamlı analizler yapılarak; geleceğe dönük ortak ilkeleri belirlemek ve örnek sekiz yarıyıllık bir ders planı önerisi içeren bir çalışmanın yapılmasının gerekliliğinin fark edilmiş olması bu çalışmanın yapılmasını da zorunlu kılmıştır. Şimdiye kadar benzer çalışmalar yapılmış olmakla birlikte; kapsam ve derinlik açısından farklılık ortaya koyarak, mevcut durumun detaylı bir dökümünün yapılması nedeniyle gelecek yıllarda bu çalışmanın tekrarlanması durumunda, gastronomi eğitiminde kaydedilen gelişmelerin karşılaştırılmasına da imkân yaratacağı düşünülmektedir. Ayrıca bölümlerde görev yapan akademik personelin analizi de alanda yapılan benzer çalışmalarla bir farklılık yaratmaktadır.en_US
dc.description.abstractIn today’s world, it has been observed that the interest in the science of gastronomy, which is becoming increasingly crucial in the world and thus in our country, and its sphere of influence are expanding at the same time. While it can be associated with many fields such as tourism, education, business, economy, geography and law when it is especially taken into consideration in the field of social sciences; it also reinforces its interdisciplinary character by including very wide and collaborative study areas ranging from engineering to food hygiene and technologies, nutrition and dietetics in the field of science and health sciences. It is also crystal clear that the working areas that combine with all these disciplines at different points should be taken into account in gastronomy education and that the institutions, which especially provide gastronomy education, can come together under a common roof, as being a unite in principles on the basis of names and within the faculty and department to which they are affiliated, to be able to come up with common outputs. In the light of all this information, in this thesis study, it is aimed to reveal the current situation and the development of the "Gastronomy and Culinary Arts" departments, which have considerably increased quantitatively and have been opened under the names of different faculties in many universities affiliated to the Higher Education Institution in recent years. In addition, the realization of the necessity of carrying out a study including a sample eight-semester lesson plan proposal and determining common principles for the future necessitated this study by making comprehensive analysis on the issues like what should be the common achievements of the students who graduate from these departments, the titles given to the graduates, the qualifications of the instructors and the teaching plans, the content of the lesson plans regarding this subject, the quantitative and qualitative qualifications of the academic staff, the place of application opportunities and internship opportunities in the lesson plans and importance. Even though similar studies have been carried out until now, it is considered that if this study is repeated in the coming years thanks to the detailed analysis of the current situation by making a difference in terms of scope and depth, it will provide an opportunity to compare the developments in gastronomy education as well. In addition, the analysis of the academic staff working in the departments makes a difference with similar studies in the field.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGastronomien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectMüfredaten_US
dc.subjectGastronomi Eğitimien_US
dc.subjectAkademik Personelen_US
dc.subjectGastronomyen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectCurriculumen_US
dc.subjectGastronomy Educationen_US
dc.subjectAcademic Staffen_US
dc.titleLisans düzeyinde gastronomi eğitimi ve bu bölümlerde görev yapan akademik personelin analizien_US
dc.title.alternativeGastronomy education at the undergraduate level and analysis of academic staff working in these departmentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster