Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErsoy, Ezgi
dc.contributor.authorÇetin, Gülcan
dc.date.accessioned2021-09-28T08:24:20Z
dc.date.available2021-09-28T08:24:20Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn1307-6086 / 1307-6086
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17522/balikesirnef.780284
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11665
dc.description.abstractThe aim of this study was to determine ninth grade students’ cognitive structures related to cancer. The descriptive survey model was used in the study. The study group consisted of 50 ninth grade students studying in a vocational high school in the Marmara region in Turkey in the 2019-2020 academic year. Data were collected by independent word association test and were analyzed according to the content analysis technique. According to the results of the study, the students produced 265 words under eighth themes and 80 sub-themes related to cancer. These themes were: Cancer definition (13), cancer symptoms (17), cancer causes (20), cancer types (61), cancer results (39), cancer treatment (85), ways to prevent cancer (2), perceptions towards cancer (28). The meaningful sentences (36) that students wrote about cancer were collected under seven themes: Cancer definition (8), cancer causes (4), cancer types (2), cancer results (6), cancer treatment (8), ways to prevent cancer (3), perceptions towards cancer (5). As a result, the students produced words related to the themes of cancer treatment, cancer types and cancer results mostly, while the students wrote sentences related to the themes of cancer definition, cancer treatment and cancer results.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, dokuzuncu sınıf öğrencilerinin kanser kavramı ile ilgili bilişsel yapılarını belirlenmesidir. Çalışmada, betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubu, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Marmara bölgesinde (Türkiye) bulunan bir meslek lisesinde öğrenim gören 50 dokuzuncu sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Veriler, bağımsız kelime ilişkilendirme testi ile toplanmıştır. Veriler, içerik analizi tekniğine göre analiz edilmiştir. Çalışma sonuçlarına göre, öğrencilerin kanserle ilgili sekiz tema ve 80 alt tema altında 265 kelime ürettikleri belirlenmiştir. Çalışmada elde edilen temalar şunlardır: Kanser tanımı (13), kanser belirtileri (17), kanser sebepleri (20), kanser çeşitleri (61), kanser sonuçları (39), kanser tedavisi (85), kanserden korunma yolları (2), kansere yönelik algılar (28). Öğrencilerin kanser kavramıyla ilişkili yazdıkları anlamlı cümleler (36) yedi tema altında toplanmıştır: Kanser tanımı (8), kanser sebepleri (4), kanser çeşitleri (2), kanser sonuçları (6), kanser tedavisi (8), kanserden korunma yolları (3), kansere yönelik algılar (5). Sonuç olarak, öğrencilerin en çok kanser tedavisi, kanser çeşitleri ve kanser sonuçları temaları ile ilgili kelime ürettikleri gözlenirken, öğrencilerin en çok kanser tanımı, kanser tedavisi ve kanser sonuçları temaları ile ilgili cümleler kurdukları belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.17522/balikesirnef.780284en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectIndependent Word Association Testen_US
dc.subjectCanceren_US
dc.subjectCognitive Structureen_US
dc.subjectSecondary Educationen_US
dc.subjectBağımsız Kelime İlişkilendirme Testien_US
dc.subjectKanseren_US
dc.subjectBilişsel Yapıen_US
dc.subjectOrta Öğretimen_US
dc.titleCognitive structures of students about cancer: Word association testen_US
dc.title.alternativeÖğrencilerin kanser ile ilgili bilişsel yapıları: Kelime ilişkilendirme testien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9726-260Xen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1185-5907en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1310en_US
dc.identifier.endpage1342en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - İdari Personel ve Öğrencien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster