Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKocakülah, Mustafa Sabri
dc.contributor.authorAbacı, Bengisu.
dc.date.accessioned2020-08-26T06:34:53Z
dc.date.available2020-08-26T06:34:53Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020
dc.identifier.citationAbacı, Bengisu. Bütünleştirilmiş FeTeMM etkinliklerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının FeTeMM ile ilgili tutum ve özyeterliklerine etkisinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/10877
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı Fen Bilgisi Eğitimien_US
dc.description.abstractBu çalışma, Marmara bölgesindeki bir devlet üniversitesinin fen bilgisi öğretmenliği programında okuyan üçüncü ve dördüncü sınıf öğretmen adayları ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma 2018-2019 eğitim öğretim yılı içerisinde gönüllü 26 fen bilgisi öğretmen adayı ile yapılmıştır. Çalışmada FeTeMM eğitimi temelinde Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik disiplinleri ile tasarlanan etkinliklerin fen bilgisi öğretmen adaylarının FeTeMM eğitimi ile ilgi tutumları ve özyeterlikleri üzerinde anlamlı farklılık oluşturup oluşturmadığı belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının FeTeMM eğitimi ile ilgili tutumları ve özyeterliklerinde uygulama öncesinden uygulama sonrasına anlamlı farklılık oluşup oluşmadığını belirleyebilmek amacı ile araştırmacı tarafından geliştirilen "FeTeMM eğitimi ile ilgili tutum" ve "FeTeMM eğitimi ile ilgili özyeterlik" ölçekleri kullanılmıştır. Ölçeklerin geliştirme aşamasında Türkiye'de bulunan sekiz Eğitim Fakültesinin üçüncü ve dördüncü sınıf Fen Bilgisi Öğretmenliği programında öğrenim gören 513 öğretmen adayı katılmışlardır. Çalışmada karma araştırma yöntemlerinden yakınsayan paralel desen kullanılmıştır. Verilerin analizi sonrasında çalışmada gerçekleştirilen FeTeMM eğitimi temelli etkinliklerin öğretmen adaylarının FeTeMM eğitimi ile ilgili tutum ve özyeterlikleri üzerinde anlamlı farklılık oluşturduğu ortaya çıkmıştır. Çalışma bulguları doğrultusunda araştırmacılara ve yapılan etkinliklerin geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThis study was carried out with third and fourth grade prospective teachers enrolled in science education program of a state university in Marmara region. The study was conducted with 26 volunteer science teacher candidates during the 2018-2019 academic year. In this study, it was determined whether the activities designed on the basis of STEM education make a significant difference on the attitudes and self-efficacy of the prospective science teachers about STEM education. In order to determine whether the pre-service teachers' attitudes and self-efficacy related to STEM education were significantly different from the pre-test to the post-test, "attitudes towards STEM education" and "self-efficacy related to STEM education'' scales developed by the researcher were used. In the development stage of the scales, 513 pre-service teachers from the third and fourth year science education program of eight education faculties participated in the study. Convergent parallel pattern which is one of the mixed research methods was used in this study. After the analysis of the data, it was found out that the activities based on STEM education made a significant difference on the attitudes and self-efficacy of teacher candidates about STEM education. In line with the findings of the study, suggestions were made to the researchers who would like to conduct a research concerning STEM education and for improving the activities developed in this study.en_US
dc.description.sponsorshipBu tez çalışması Balıkesir Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri (2018/074) nolu proje ile desteklenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFeTeMM Eğitimien_US
dc.subjectÖğretmen Adaylarıen_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectÖzyeterliken_US
dc.subjectSTEM Educationen_US
dc.subjectTeacher Candidatesen_US
dc.subjectAttitudesen_US
dc.subjectSelf-Efficacyen_US
dc.titleBütünleştirilmiş FeTeMM etkinliklerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının FeTeMM ile ilgili tutum ve özyeterliklerine etkisinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the effects of integrated stem activities on attitudes and self-efficacy of science teacher candidates towards stemen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster