Bütünleştirilmiş FeTeMM etkinliklerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının FeTeMM ile ilgili tutum ve özyeterliklerine etkisinin incelenmesi
Künye
Abacı, Bengisu. Bütünleştirilmiş FeTeMM etkinliklerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının FeTeMM ile ilgili tutum ve özyeterliklerine etkisinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020.Özet
Bu çalışma, Marmara bölgesindeki bir devlet üniversitesinin fen bilgisi öğretmenliği programında okuyan üçüncü ve dördüncü sınıf öğretmen adayları ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma 2018-2019 eğitim öğretim yılı içerisinde gönüllü 26 fen bilgisi öğretmen adayı ile yapılmıştır. Çalışmada FeTeMM eğitimi temelinde Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik disiplinleri ile tasarlanan etkinliklerin fen bilgisi öğretmen adaylarının FeTeMM eğitimi ile ilgi tutumları ve özyeterlikleri üzerinde anlamlı farklılık oluşturup oluşturmadığı belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının FeTeMM eğitimi ile ilgili tutumları ve özyeterliklerinde uygulama öncesinden uygulama sonrasına anlamlı farklılık oluşup oluşmadığını belirleyebilmek amacı ile araştırmacı tarafından geliştirilen "FeTeMM eğitimi ile ilgili tutum" ve "FeTeMM eğitimi ile ilgili özyeterlik" ölçekleri kullanılmıştır. Ölçeklerin geliştirme aşamasında Türkiye'de bulunan sekiz Eğitim Fakültesinin üçüncü ve dördüncü sınıf Fen Bilgisi Öğretmenliği programında öğrenim gören 513 öğretmen adayı katılmışlardır. Çalışmada karma araştırma yöntemlerinden yakınsayan paralel desen kullanılmıştır. Verilerin analizi sonrasında çalışmada gerçekleştirilen FeTeMM eğitimi temelli etkinliklerin öğretmen adaylarının FeTeMM eğitimi ile ilgili tutum ve özyeterlikleri üzerinde anlamlı farklılık oluşturduğu ortaya çıkmıştır. Çalışma bulguları doğrultusunda araştırmacılara ve yapılan etkinliklerin geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur. This study was carried out with third and fourth grade prospective teachers enrolled in science education program of a state university in Marmara region. The study was conducted with 26 volunteer science teacher candidates during the 2018-2019 academic year. In this study, it was determined whether the activities designed on the basis of STEM education make a significant difference on the attitudes and self-efficacy of the prospective science teachers about STEM education. In order to determine whether the pre-service teachers' attitudes and self-efficacy related to STEM education were significantly different from the pre-test to the post-test, "attitudes towards STEM education" and "self-efficacy related to STEM education'' scales developed by the researcher were used. In the development stage of the scales, 513 pre-service teachers from the third and fourth year science education program of eight education faculties participated in the study. Convergent parallel pattern which is one of the mixed research methods was used in this study. After the analysis of the data, it was found out that the activities based on STEM education made a significant difference on the attitudes and self-efficacy of teacher candidates about STEM education. In line with the findings of the study, suggestions were made to the researchers who would like to conduct a research concerning STEM education and for improving the activities developed in this study.