Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBalaban Dağal, Asude
dc.contributor.authorBayındır, Dilan
dc.date.accessioned2020-01-15T11:07:31Z
dc.date.available2020-01-15T11:07:31Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.issn2148-239X
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.14527/pegegog.2019.031
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/10477
dc.descriptionBayındır, Dilan (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to develop a scale aiming to measure the effects of digital games on children during early childhood period according to parent perceptions. In the course of developing the scale items, related literature was reviewed in detail and relevant scales and the previous research carried out were examined. After the expert opinions were obtained, the scale was sent to the families of 1500 children by administrators and teachers who worked in the primary schools and kindergartens, which were randomly selected and were affiliated to the Provincial Directorate of National Education of Istanbul. 731 data were included in the survey. 342 girls and 389 boys aged between 55-95 months constituted the sample of the research. The data regarding the children were gathered by means of forms filled out by their parents. In order to determine the construct validity of the scale, exploratory factor analysis, which is one of the principal component analyses, was applied. As a result of the analysis, the KMO value was found as .90. The total variance explained is 63.40%. Factor load values were found to be ranging from .87 to .54. The internal consistency coefficient of the total scale was found to be .91. Internal consistency coefficients of the factors were .82 for entertainment, .90 for learning, .86 for physical, .87 for social dimension and .84 for emotional dimension. Analyses showed that the "Effects of Digital Games in Early Ages Scale" which is a scale of 25 items, is a valid and reliable scale.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı dijital oyunların erken çocukluk dönemindeki çocuklar üzerindeki etkilerini ebeveyn algısına göre değerlendirmeyi amaçlayan bir ölçme aracı geliştirmektir. Ölçek maddelerinin geliştirilmesi aşamasında öncelikle ilgili literatür ayrıntılı biçimde taranmış, geliştirilen ilgili ölçekler ve yapılmış araştırmalar incelenmiştir. Oluşturulan ölçek, uzman görüşü alındıktan sonra İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı olan ve rastgele seçilen ilkokullarda ve anaokullarında görev yapan idareciler ve öğretmenler tarafından 1500 çocuğun ailesine gönderilmiştir. 731 veri araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmanın örneklemini yaşları 55-95 ay arasında değişen, 342 kız ve 389 erkek çocuk oluşturmaktadır. Çocuklar ile ilgili bilgiler annebabaların doldurmuş olduğu formlar aracılığıyla toplanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliğini belirlemek amacıyla temel bileşenler analizlerinden açımlayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Analiz sonucunda KMO değeri .90 olarak ortaya çıkmıştır. Açıklanan toplam varyans % 63.40’tır. 5 boyuttan oluştuğu ortaya çıkan ölçeğin faktör yük değerleri .87 ile .54 arasında değişmektedir. Yapılan güvenilirlik analizi sonucunda toplam ölçeğin iç tutarlılık katsayısının .91 olduğu tespit edilmiştir. Faktörlerin iç tutarlılık katsayıları ise eğlenme boyutu için .82, öğrenme için .90, fiziksel için .86, sosyal için .87, duygusal boyut için ise .84’dir. Yapılan analizler 25 maddeden oluşan “Erken Yaşlarda Dijital Oyunların Etkileri Ölçeği”nin geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğunu göstermiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherPegem Akad Yayincilik Egitim Danismanlik Hizmetleri Tic LTD STIen_US
dc.relation.isversionof10.14527/pegegog.2019.031en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEarly Childhooden_US
dc.subjectDigital Gamesen_US
dc.subjectScale Developmenten_US
dc.subjectErken Çocukluken_US
dc.subjectDijital Oyunlaren_US
dc.subjectÖlçek Geliştirmeen_US
dc.titleValidity and reliability study of effects of digital games in early ages scaleen_US
dc.title.alternativeErken Yaşlarda Dijital Oyunların Etkileri Ölçeği’nin geçerlik ve güvenirlik çalışmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalPegem Egitim ve Ogretim Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6081-3690en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage979en_US
dc.identifier.endpage1000en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster