Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorUyangör Mert, Sevinç
dc.contributor.authorBatır, Onur
dc.date.accessioned2020-01-09T13:45:52Z
dc.date.available2020-01-09T13:45:52Z
dc.date.issued2004en_US
dc.date.submitted2004
dc.identifier.citationBatır, Onur. ÖYS'nin kaldırılmasının ortaöğretim matematik derslerine etkileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2004.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/10380
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı Matematik Eğitimien_US
dc.description.abstractAraştırmada üniversiteye giriş sınav sisteminde 1999 yılında yapılan değişikliğin ortaöğretim matematik derslerinin öğretimine etkilerinin bulunması amaçlanmıştır. Çalışmada ÖSS ve ÖYS hakkında genel bilgiler verilmiştir. ÖSS' de 1994 - 2003 yılları arasında çıkan matematik soruları, ÖYS' de 1994 - 1998 yılları arasında çıkan matematik soruları incelenerek, soruların konu dağılımı çıkartılmış ve incelenen yıllara göre hangi konudan kaç soru çıktığı tablolar yardımıyla gösterilmiştir. Çalışmanın devamında Milli Eğitim Bakanlığı lise matematik dersi programı incelenerek konular ÖSS ve ÖYS soruları ile karşılaştırmıştır. Karşılaştırma sonuçlan tablolar ve grafikler yardımıyla gösterilmiştir. Daha sonra liselerde görev yapan öğretmenlerin problem ile ilgili görüşlerini öğrenebilmek amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Görüşme formu ile Balıkesir Merkez' de bulunan 14 lisede görev yapan 23 matematik öğretmeninin görüşleri alınmıştır. Araştırma sonucunda ÖYS' nin kaldırılmasının liselerde matematik dersinin öğretimini olumsuz yönde etkilediği sonucuna ulaşılmış ve problemin çözümü ile ilgili öneriler getirilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this research, we aim to find effects to the problems which arouse following the changings in the university entrance exam that was introduced in 1999 Also in the research, some information has been given on ÖSS and ÖYS. By examining the maths questions that were asked between 1994 - 2003, we gave the subjects of the questions and by the means of diagrams we gave the information about the questions asked year by year. In the course of the study. We examined the curriculum of the maths lesson introduced by the ministry of Education and we compared the curriculum with the questions asked in the university entrance exam by the help of diagrams and tables. Afterwards, to learn the opinions of the school teachers working at schoils abaut the problem we prepared an interview form. By using the form, we interviewed 23 maths teachers working in 14 high school in central Balıkesir. As a resultof the research, we came to the conclusion that, the abolishment of ÖYS affected the teaching of maths lessons negatively and we offered some ideas for the solution of the problem.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖSSen_US
dc.subjectÖYS 7 ÖYS' nin Kaldırılmasıen_US
dc.subjectMatematik Derslerien_US
dc.subjectLise Matematik Dersi Programıen_US
dc.subjectOrtaöğretim Matematik Dersine Etkilerien_US
dc.subjectÖYSen_US
dc.subjectThe Abolishment ÖYSen_US
dc.subjectMaths Lessonsen_US
dc.subjectHight Scholl Maths Subjectsen_US
dc.subjectThe Effects on Secondary School Maths Lessonsen_US
dc.titleÖYS'nin kaldırılmasının ortaöğretim matematik derslerine etkilerien_US
dc.title.alternativeThe abolishment of ÖYS and its effects on the maths lessons during the secondary educationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster