ÖYS'nin kaldırılmasının ortaöğretim matematik derslerine etkileri
Citation
Batır, Onur. ÖYS'nin kaldırılmasının ortaöğretim matematik derslerine etkileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2004.Abstract
Araştırmada üniversiteye giriş sınav sisteminde 1999 yılında yapılan değişikliğin ortaöğretim matematik derslerinin öğretimine etkilerinin bulunması amaçlanmıştır. Çalışmada ÖSS ve ÖYS hakkında genel bilgiler verilmiştir. ÖSS' de 1994 - 2003 yılları arasında çıkan matematik soruları, ÖYS' de 1994 - 1998 yılları arasında çıkan matematik soruları incelenerek, soruların konu dağılımı çıkartılmış ve incelenen yıllara göre hangi konudan kaç soru çıktığı tablolar yardımıyla gösterilmiştir. Çalışmanın devamında Milli Eğitim Bakanlığı lise matematik dersi programı incelenerek konular ÖSS ve ÖYS soruları ile karşılaştırmıştır. Karşılaştırma sonuçlan tablolar ve grafikler yardımıyla gösterilmiştir. Daha sonra liselerde görev yapan öğretmenlerin problem ile ilgili görüşlerini öğrenebilmek amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Görüşme formu ile Balıkesir Merkez' de bulunan 14 lisede görev yapan 23 matematik öğretmeninin görüşleri alınmıştır. Araştırma sonucunda ÖYS' nin kaldırılmasının liselerde matematik dersinin öğretimini olumsuz yönde etkilediği sonucuna ulaşılmış ve problemin çözümü ile ilgili öneriler getirilmiştir. In this research, we aim to find effects to the problems which arouse following the changings in the university entrance exam that was introduced in 1999 Also in the research, some information has been given on ÖSS and ÖYS. By examining the maths questions that were asked between 1994 - 2003, we gave the subjects of the questions and by the means of diagrams we gave the information about the questions asked year by year. In the course of the study. We examined the curriculum of the maths lesson introduced by the ministry of Education and we compared the curriculum with the questions asked in the university entrance exam by the help of diagrams and tables. Afterwards, to learn the opinions of the school teachers working at schoils abaut the problem we prepared an interview form. By using the form, we interviewed 23 maths teachers working in 14 high school in central Balıkesir. As a resultof the research, we came to the conclusion that, the abolishment of ÖYS affected the teaching of maths lessons negatively and we offered some ideas for the solution of the problem.