Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOtmanbölük, Naci
dc.contributor.authorKoruvatan, Tuncer
dc.date.accessioned2019-12-10T07:35:17Z
dc.date.available2019-12-10T07:35:17Z
dc.date.issued2005en_US
dc.date.submitted2005
dc.identifier.citationKoruvatan, Tuncer. Altı silindirli benzin yakıtlı bir motorda güç istenmeyen durumlarda, iki silindirin devre dışı kalması halinin deneysel incelenerek, simülasyon yoluyla değerlendirilmesi. Yayınlanmamış doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2005.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/10198
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makina Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.descriptionBu tez'in kullanımı yazarı tarafından kısıtlanmıştır.
dc.description.abstractBu çalışmada, altı silindirli 1960 model bir Dodge motorun, rölantide iki silindirinin iptal edilmesiyle yakıt ekonomisi sağlayıp sağlamayacağı araştırılmıştır. Bunu sağlamak üzere, altı silindirli Dodge motorunun emme manifoldunu kontrol eden mekanik bir düzen geliştirilmiş ve bu düzeneği çalıştıracak bir elektronik devre imal edilmiştir. Bu çalışmada, bazı konstrüktif (yapısal) değişiklikler yapılarak hazırlanan deney seti hakkında genel bilgi verilmiştir. Ayrıca hazırlanan deney setinin su freni ile her durumda (rölanti ve yüksek devirlerde) güç ve tork ölçümleri yapılmıştır. Elde edilen bu verilerin yanında, yakıt tüketimi, egzoz emisyonları ve titreşim değerleri gibi sonuçlarda ölçülmüştür. Bu sonuçlar baz alınarak veri değerlendirmeleri ve güç hesaplarına sık sık yer verilmiştir. Yapılan deneyler sonucunda, rölanti çalışmada %29 yakıt tasarrufuna ulaşılmıştır. Motorun tam gaz ve rölanti durumlarında altı silindirden dört silindire veya tersi durumlarda kararlı bir geçişin olması başarılı ve memnuniyet verici sonuç olarak değerlendirilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, a 1960 model, 6-cylinder Dodge engine's two cylinders are shut off in idle speed is examined whether it reduces fuel consumption or not. For this purpose, a mechanical system which is designed to control intake manifold and an electronic control unit which works the intake manifold's mechanism is designed. In this study, general information about test rig which is prepared making some structural modifications on the engine is given. Power and torque measurements are listed in every situation (in idle speed and high speed) by using water brake on test rig. And in addition to the data gathered the results of fuel consumption, exhaust emissions, and vibration values are measured. The data evaluations and power calculations which are based on those measurements are frequently given. At the end of the experimental studies % 29 fuel economy is reached in idle speed. The engines being stable in full power and idle speed during the transition periods from 6-cylinder configuration to 4-cylinder configuration or just the opposite situation are considered as a successful and satisfaction result.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMakine Mühendisliğien_US
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.subjectSilindir Pasifleştirmeen_US
dc.subjectYakıt Tasarrufuen_US
dc.subjectMotorda Yapısal Değişikliken_US
dc.subjectSilindir İptal Etmeen_US
dc.subjectKarakteristik Eğrilerien_US
dc.subjectSilindir Devre Dışı Bırakmaen_US
dc.subjectSu Frenien_US
dc.subjectGüç Ölçümüen_US
dc.subjectTork Ölçümüen_US
dc.subjectYakıt Sarfiyatıen_US
dc.subjectTitreşim Ölçmeen_US
dc.subjectGüç Hesaplarıen_US
dc.subjectPassivisation of Cylinderen_US
dc.subjectFuel Consumption Efficiencyen_US
dc.subjectStructural Modification on Engineen_US
dc.subjectCylinder Cancelingen_US
dc.subjectCharacteristic Curvesen_US
dc.subjectCanceling Cylinder in Operationen_US
dc.subjectWater Brakeen_US
dc.subjectPower Measurementen_US
dc.subjectTorque Measurementen_US
dc.subjectFuel Consumptionen_US
dc.subjectVibration Measurementen_US
dc.subjectPower Calculationsen_US
dc.titleAltı silindirli benzin yakıtlı bir motorda güç istenmeyen durumlarda, iki silindirin devre dışı kalması halinin deneysel incelenerek, simülasyon yoluyla değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeThe experimental research and evaluation by the way of simulation techniques of 6 cylinder fuels powered engine under the condition of two cylinders being non-operative when max power is not requireden_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster