Yazar "Uyangör, Sevinç Mert" için listeleme
-
4MAT öğretim modelinin öğrencilerin erişileri ve öğrenme stillerine etkisi
Bu çalışmanın amacı, 4MAT öğretim modelinin;İlköğretim 7.sınıf matematik dersi öğretim programında yer alan “Geometri ve Ölçme” ünitesinin “Çember ve Daire” konusunun öğretiminde öğrencilerin erişileri (ön test son test ... -
7. Sınıf matematik öğretim programının değerlendirilmesi: Kazanımlara ulaşılabilirlik ve kazanım örüntüleri açısından
Bu araştırmanın amacı ilköğretim 7. sınıf matematik programının cebir öğrenme alanın kazanımlara ulaşılabilirliğini ve kazanımlar arasındaki örüntüyü belirlemektir. Çalışmaya Balıkesir ili merkez ilköğretim okulları arasından ... -
9. sınıf öğrencilerinin matematiksel okuryazarlıklarının öğrenme stilleri akademik başarıları ve cinsiyetlerine göre incelenmesi
Kübra Efe, Çetin (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Okulda öğrendikleri bilgi ve becerileri günlük yaşamda kullanma becerisini ölçebilmek amacıyla 2000 yılından itibaren her üç yılda bir çeşitli ülkelerde 15 yaş grubundaki öğrencilerin matematik, fen okuryazarlığı ile dil ... -
The attıtudes of the prospectıve mathematıcs teachers towards ınstructıonal technologıes and materıal development course
Uyangör, Sevinç Mert; Ece, Denizhan Karaca (Turkish Online Journal Educational Tech-Tojet, 2010)This study aims to determine the attitudes of prospective teachers of Secondary Mathematics Education toward Instructional Technologies and Material Development (ITMD) Course. The participants of this descriptive research ... -
The effect of project-based learning on teaching of polygon and plane geometry unit
Uyangör, Sevinç Mert (Wydawnictwo Adam Marszalek, 2012)Project-Based Learning (PBL) is a student-driven, teacher-facilitated approach to learning. PBL provides opportunities for students to pursue their own interests and questions, make decisions about how to find answers, and ... -
Evaluation of 12th grade of secondary mathematics curriculum: Algebra learning domain
Övez, Filiz Tuba Dikkartın; Uyangör, Sevinç Mert (Elsevier Science Bv, 2012)The primary aim of this study is to define reaching of attainment levels of algebra learning fields in 12th grade mathematics education programme. 425 12Th grade students, determined by stratified sampling method among ... -
Geometri öğretiminde 4MAT öğretim modelinin öğrenci başarısı ve tutumları üzerine etkisi
Dikkartın, Filiz Tuba (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2006)Bu araştırmanın amacı, öğrenme stillerine dayanan, öğrenme döngüsünü merkeze alan ve öğrenci merkezli bir modeli olan 4MAT öğretim modelinin, ilköğretim 7.sınıf geometri dersi Çember Daire ve Silindir Ünitesinin Dairenin ... -
Gerçekçi matematik eğitimi (RME) destekli eğitimin ilköğretim 7.sınıf matematik öğretiminde öğrenci başarısına etkisi
Üzel, Devrim (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007)Bu çalışmanın amacı İlköğretim yedinci sınıf matematik dersi kapsamındaki “Birinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemler ve Eşitsizlikler” ünitesinin RME destekli öğretim yapılarak öğrenci başarısına etkisini raştırmaktır. ... -
Graf teorisinin ilköğretim 8.sınıf "olasılık" konusunun öğretiminde öğrenci başarısına etkisi
Seyhanlı, Sibel Sümersan (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007)Bu çalışmanın amacı, İlköğretim 8. sınıf matematik dersi kapsamındaki "Olasılık'' konusunun graf teorisinin öğrenci başarısına etkisini araştırmaktadır. Çalışmada ön - son test, ön - son tutum kontrol gruplu desen ... -
Grafları numaralama yöntemleri
Uyangör, Sevinç Mert (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2001)T; birleştirilmiş, buklesiz, katlı ayrıtsız, sonlu ve yönlendirilmemiş tüm grafların kümesini göstersin. Tepeler kümesi V = {v,,v2,...,vn}, n>3 ve ayrıtlar kümesi E = {e,,e2,...,em}, m>2 olmak üzere T kümesine ait bir graf ... -
İlköğretim 4.sınıf matematik ders kitaplarına ilişkin öğretmen,öğrenci ve uzman görüşleri
Karakelleoğlu, Sema (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007)Bu çalışmanın amacı İlköğretim 4. sınıf matematik ders kitaplarını öğretmen, öğrenci ve uzman görüşleriyle değerlendirilerek, kitaplar hakkında bir durum tespiti yapmak ve bu konuda görevli uzmanlara yardımcı olabilecek ... -
Maker modeli ile hazırlanan farklılaştırılmış geometri etkinlikleri ve özel yetenekli öğrenciler
İnan, Elvan (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Araştırmanın amacı, Maker Modeli temel alınarak farklılaştırılmış geometri öğretiminin özel yetenekli öğrencilerde; geometriye yönelik tutum, problem çözme becerilerine yönelik algı, yaratıcı düşünme becerileri ve eleştirel ... -
Matematik öğretim programlarının değerlendirilmesi (cebir öğrenme alanı)
Övez, Filiz Tuba Dikkartın (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012)Bu araştırmanın amacı ilköğretim 6-8. ve ortaöğretim 9-12. sınıflar matematik dersi öğretim programları "cebir" öğrenme alanı kazanımlarına ulaşılabilirliği ve kazanımlar arasındaki örüntüyü ortaya koyabilmektir. Çalışmada ... -
Matematik öğretiminde bilişim teknolojilerinin kullanımı
Memişoğlu, Banu (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2005)Günümüzün gelişen dünyasında öğrencilerin matematiği sevmesi ve başarılı olabilmesi için yeni öğretim metotlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışmada, ilköğretim 6. sınıf matematik öğretiminde AğAraştırması kullanımının ... -
Matematik öğretmen adaylarının matematiksel okuryazarlık özyeterlikleri, evrensel fen okuryazarlılıkları ve dijital okuryazarlık öz-yeterlilikleri arasındaki ilişki
Göçemen, Büşra (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu çalışmada geleceğe yön verecek olan öğretmen adaylarının matematik okuryazarlık düzeylerinin, matematiksel okuryazarlık öz yeterliklerinin, evrensel fen okuryazarı olma durumlarının ve dijital okuryazarlık öz yeterliklerinin ... -
Matematik öğretmen adaylarının WebQuest etkinliklerinde ilişkilendirmelere yer verme düzeyleri ve sürece ilişkin görüşleri
Kobak, Mevhibe (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013)Bu araştırmada, öğretmen adaylarının WebQuest etkinliği hazırlamaya yönelik yeterlikleri, etkinliklerde ilişkilendirmelere yer verme düzeyleri ile WebQuest etkinliği hazırlama sürecine ve WebQuestlerin matematik öğretiminde ... -
Meslek lisesinde proje tabanlı öğrenme (Salihli İMKB Anadolu Teknik Lise, Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesi örneği)
Atar, İkbal Gölgem (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2009)Bu araştırma ile Proje Tabanlı Öğrenme yaklaşımının ortaöğretim 10. sınıf öğrencilerinin “Geometri” dersi “Üçgenler” ünitesinin “ Dik Üçgen ve Pisagor Bağıntısı” konusunun öğrenci başarısına, öğrenci tutumlarına etkisi ve ... -
Ortaöğretim 9.sınıf matematik öğretiminde proje tabanlı öğretimin öğrenci başarısına etkisi
Övez, Mehmet Göktan (2007)Bu araştırma ile, Proje Tabanlı Öğrenme yaklaşımının ortaöğretim dokuzuncu sınıf öğrencilerinin matematik dersi öğrenme sürecine, öğrenci tutumlarına ve öğrencilerin sürece ilişkin görüşlerine etkisi araştırılmıştır. Çalışma ... -
Probleme dayalı öğrenme modelinin nümerik analiz dersinde uygulanması
Demir, Bilal (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011)Bu araştırmanın amacı Probleme Dayalı Öğrenme Modelinin Nümerik Analiz dersinde öğrenci başarısına etkisini, sürece ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemek ve öğrenci davranışlarını incelemektir. Araştırma 2010-2011 eğitim ... -
Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının uygulandığı 6.sınıf matematik dersine ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri (bir eylem araştırması)
Çakan, Seçil (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2005)Bu araştırma ile Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı'nın uygulandığı Matematik dersi ö.sınıf E.b.o.b. konusundaki öğrenci görüşleri araştırılmıştır. Matematik, Fen Bilgisi, Sosyal Bilgiler ve Resim derslerinin işbirliği ...