Yazar "Mutlu, Hasret Ulusoy" için listeleme
-
Balıkesir ilindeki turizm faaliyetlerinin değerlendirilmesine yönelik SWOT analizi
Dünyada hızlı bir gelişme gösteren turizm sektörünün önem kazanması, ülkelerin uluslararası turizm hareketlerinin sağlamış olduğu ekonomik katkıdan faydalanmak istemesini gündeme getirmiştir. Turizmin yalnızca ekonomik ... -
Bandırma ilçesinin turizm potansiyelinin belirlenmesi
Turizm sektörünün gelir getiren ve istihdamı arttıran yönleri ülke ekonomilerinin kalkınması bakımından önem arz etmektedir. Turistik bölgelerin sayısı da bu doğrultuda artış göstermektedir. Bu durum bölgelerin sahip olduğu ... -
Kültürel miras kavramına ilişkin algıların metafor analizi yoluyla incelenmesi
Köroğlu, Özlem; Mutlu, Hasret Ulusoy; Avcıkurt, Cevdet (Muharrem Tuna, 2018)Araştırmanın amacı, turizm rehberliği eğitimi alan öğrencilerin kültürel miras kavramına ilişkin algılarının ortaya çıkarılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda metafor yorumlamaya başvurulmuştur. Araştırmada her bir öğrencinin ... -
Kış turizmi konulu makalelerin bibliyometrik analizi
Yağcı, Pelin Koç; Mutlu, Hasret Ulusoy; Avcıkurt, Cevdet; Köroğlu, Özlem (ABM Grafikevi, 2018)Turizm disiplinlerarası bir özelliğe sahiptir. Bu nedenle turizm kapsamında yer alan konular farklı araştırmacı ve/veya akademisyenler tarafından yapılacak araştırmalara konu olarak tercih edilmektedir. Böylelikle farklı ... -
Turist rehberlerine yönelik turist nezaketsizliği ve rehberlerin nezaketsiz davranışlara ilişkin tepkileri
Dinç, Nuray Tetik; Balıkoğlu, Arzu; Mutlu, Hasret Ulusoy (Melikşah Aydın, 2022)Bu çalışmada, turistlerin turist rehberlerine yönelik sergiledikleri nezaketsiz davranışların belirlenmesi ve rehberlerin bu davranışlar karşısında nasıl hissettiklerinin ve gösterdikleri tepkilerin neler olduğunun ortaya ... -
Turizmde işletme imajı ve işletme ününün devamlılığında kullanıcı güdümlü içeriklerin önemi
Mutlu, Hasret Ulusoy; Köroğlu, Özlem; Avcıkurt, Cevdet (Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü, 2017)Hizmet sektöründe faaliyet gösteren turizm işletmelerine gelen ziyaretçilerin, ekonominin diğer sektörlerindeki gibi ürünü veya hizmeti kullanmadan ya da satın almadan önce test etme veya deneme şansı yoktur. Bu nedenle ...