Yazar "Karaman, Sebahattin" için listeleme
-
Balıkesir bölgesi turizm arz-talep incelemesi ve turizm geliştirilmesi için bir model önerisi
Karaman, Sebahattin (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1998)Tez çalışmasının amacı; bir yörede turizmin geliştirilmesi için, turistler, turistik yöre halkı ve turizm işletmelerinin beklenti ve tavsiyelerini tespit ederek, turizm gelişim modeli oluşturmaktır. Tez çalışması üç bölümden ... -
Balıkesir bölgesi turizm arz-talep incelemesi ve turizm geliştirilmesi için model önerisi
Karaman, Sebahattin (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1998)The purpose of this thesis is to establish tourism development model in order to improve tourism development in toristic area, expectations and recommendations of tourists, local people and tourism establishments have been ... -
Catering işletmelerinde üretim kayıplarının önlenmesi: Hatay ilinde uygulama çalışması
Kalkan, Nurbanu (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Hızla değişen dünyamızda hemen her konuda olduğu gibi insanların yemek tüketim şekil ve beklentileri de aynı şekilde değişime uğramıştır. İnsanlar yoğun çalışma koşulları ya da hayat uğraşları içerisinde bulundukları yerde ... -
Çok uluslu otel işletmelerinde verimlilik anlayışı: İstanbul örneği
Akyüz, Serap (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Yirminci yüzyılda dünya ekonomisinde hızlı teknolojik gelişmelerin hızlandırdığı devrim niteliğinde bir dönüşüm yaşanmıştır. Bu dönüşüm ekonominin tüm sektörlerini etkilediği gibi turizm sektöründe de değişimlere yol ... -
Destinasyon pazarlamasında imajın rolü: Turist rehberleri üzerine bir araştırma
Geyik, Seher (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)İmaj destinasyon pazarlaması için önemli olan unsurlardan biridir. Turistler yapacakları ziyaretlerde destinasyonun imajını göz önünde bulundurmakta ve bu imaj destinasyon seçmniminde turistlerin kararlarını etkilemektedirler. ... -
Devre tatil sisteminde algılanan hizmet kalitesi: Kütahya ilinde konaklayan müşteriler örneği
Karaman, Sebahattin; Ceylan, Uğur (2014)Devre tatil sistemi dünyada ve Türkiye’de son yıllarda oldukça önem kazanmaya başlayan bir yapıdır. Konaklama işletmelerinin oda satışlarını tüm sezonlara yaymak ve sürekli gelecek müşteriler edinmek için son yıllarda büyük ... -
Devre tatil sisteminde müşteri memnuniyetine etki eden faktörler: Kütahya ve Afyonkarahisar illerinde bir araştırma
Ceylan, Uğur (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Devre tatil sahipleri, satın aldıkları devre tatil sistemi sayesinde turizm destinasyonuyla ek bağlantılar geliştiren özel gruplardır. Turistlerin turizm planlamasının bir parçası olmak için gösterdikleri heves ve bu ... -
İç turizm ve Datça yöresinde bir uygulama
Dinç, Orhan (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Çalışmanın amacı, yerli turistlerin demografik özelliklerini ve tatil profillerini tespit etmek, ziyaret ettikleri yöre ile ilgili sorunları belirlemek ve mevcut sorunlara yönelik çözüm önerileri ortaya koymaktır. Bu amaçla ... -
İnanç turizmi potansiyeli açısından İznik'in değerlendirilmesi
Usta, Kağan Mehmet (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)İnanç turizmi potansiyeli açısından İznik'in değerlendirilmesi isimli yüksek lisans tez çalışmasının amacı, İznik'in inanç turizmi bakımından uluslararası turizm hareketliliğini sağlayacak yeterli turizm arzına sahip olup ... -
Konaklama işletmelerinde bilgi teknolojilerinin pazarlama aracı olarak kullanımı: Balıkesir'de bir araştırma
Kaşlı, Mehmet (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Her geçen gün gelişen teknolojiye paralel olarak, konaklama işletmeleri rekabet avantajı elde edebilmek için internetin önemini ve yeni pazarlara etkin bir biçimde ulaşmadaki fonksiyonlarını kavramak zorundadırlar. Hedef ... -
Konaklama işletmelerinde e-pazarlama ve örnek bir web tasarımı
Saçkes, Esat (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2006)İnternetin kullanımının giderek arttığı bu günlerde işletmeler web sayfalarının tanıtım fonksiyonundan ziyade satış fonksiyonunu da kullanmaya başlamıştır. Bu çalışmanın amacı turizm işletmelerinin tanıtım ve E-ticaret ... -
Kurumsal itibar oluşturma sürecine müşteri şikayet yönetiminin etkisi: Seyahat acentaları üzerine bir araştırma
Ceylan, Uğur (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Müşteri şikâyet yönetimi ve kurumsal itibar yönetimi işletmecilik literatüründe son yıllarda üzerinde en çok çalışılan konular arasındadır. Gerek yerli ve gerekse yabancı literatürde bu iki kavram arasındaki ilişkiyi sınayan ... -
Kültürel mirasın aktarılmasında turist rehberi mesleğinin etkileri
Çakmak, Ali İhsan (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Somut ve Somut Olmayan Kültür kavramları, UNESCO tarafından ortaya atılmış ve bu konuda korumayı sağlayabilmek için adımlar atmaya başlanmıştır. İlk kez 2008 yılında kabul edilmeye başlanan Somut Olmayan Kültürel Miras ... -
Müşteri ilişkileri yönetimi açısından şikayetlerin yöneltilmesi: Otel işletmesi üzerine bir uygulama
Alper, Bilge (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Müşteri ilişkileri yönetiminin amaçları arasında yer alan müşteri şikayetlerini azaltmak, çözüm yolları bulmak işletme için önemli bir fırsattır. Bu çalışmanın ana amacı, otel işletmesinde müşteri ilişkileri yönetiminin, ... -
Paket turlarda tüketici hakları ve turist rehberlerine yönelik şikayetlerin incelenmesi
Üçöz, Ezgi (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin yasalarla kendilerine sağlanan haklardan ne kadar haberdar olduklarını ortaya koymak, satın aldıkları tatilleri sırasında karşılaştıkları mağduriyetlere nasıl tepki verdiklerini ve sahip ... -
Profesyonel turist rehberlerinin kişisel gelişimi ve mesleki donanımı üzerine bir araştırma
Gürsoy, Hediye (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Turizm sektörünün başarısını etkileyen en önemli faktörlerden birisi turist rehberlerinin performanslarıdır. Turist rehberleri sahip oldukları yetkinlik derecesinde turistleri memnun edebilmektedirler. Özellikle farklılaşan ... -
Sağlık sektöründe otelcilik hizmetlerinin çalışanlar tarafından algılanması
Şaldıran, Elife Özkan (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Sağlık kurum ve kuruluşlarında sunulan otelcilik hizmetleri, hastanelerin de oteller gibi konaklanan bir merkez olduğunun algılanması sonucu gündeme gelmiştir. Özel hastaneler, tıbbi hizmetin yanında otelcilik hizmetlerini ... -
Seyahat acentalarında elektronik pazarlama ve Ankara ilinde bir araştırma
Coşkun, Gözde Nur (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Günümüzde ekonomik anlamda birçok iş kolunun, faaliyetlerinde başarıya ulaşabilmeleri interneti etkin bir biçimde pazarlama aracı olarak kullanabilmelerine bağlıdır. Büyük bir hızla yaygınlaşan ve gelişen internet, pazarlama ... -
Seyahat acentelerinde bireysel satış ve örnek olay çalışması
Yücel, Ferda (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Globalleşme ile gelen teknolojik gelişmeler hemen her sektörde kullanıma girmiştir. Müşteri tatmininin önemli olduğu, soyut ürünlerin üretilip pazarlandığı turizm sektöründe ise bireysel ilişkiler önemini korumaktadır. ... -
Stres faktörlerinin iş motivasyonuna etkisi: Turist rehberleri üzerine bir uygulama
Şenel, Gülden (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Turizm sektörününde önemli bir yere sahip olan turist rehberleri ağır ve önemli bir görevi yerine getirmektedirler. Çok fazla sayıda görevi yerine getiren turist rehberleri, çeşitli problemlerle karşılaşmaktadır. Bu durum ...