Yazar "Köroğlu, Özlem" için listeleme
-
Açık alan rekreasyon faaliyetlerinin yaşam doyumuna etkisi
Dirlik, Ramazan (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Açık alan rekreasyonu; doğanın bir parçası ve katılımcılar arasında etkileşim yaratabilen ve bireyin tamamen kendi fiziksel, sağlık, ruhsal ve sosyal çıkarları doğrultusunda yaptığı serbest zaman faaliyetleri olarak ifade ... -
Doğal ve kültürel kaynakların (çekiciliklerin) korunmasında turist rehberlerinin kaynak yönetimi rolüne yönelik ölçek geliştirme ve uygulama çalışması
Ulusoy, Hasret (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Ülkesinin kültür elçisi olan ve turistlerle en fazla iletişim ve etkileşimde bulunan turist rehberleri, sürdürülebilir turizm anlayışı bağlamında önemli görevler üstlenmektedir. Sürdürülebilirlik kavramı, turist rehberlerinin ... -
HIV/AIDS awareness and attitudes of tour guides in Turkey
Avcıkurt, Cevdet; Köroğlu, Özlem; Köroğlu, Ahmet; Avcıkurt, Ayla Solmaz (Routledge Journals, 2011)The aim of this study was to ascertain Turkish tour guides' awareness and attitudes regarding HIV and AIDS. A sample of 516 tour guides registered in Turkey who verbally consented to participate in this study responded to ... -
An investigation of the publication of books about tourism education in Turkey
Giritlioğlu, İbrahim; Köroğlu, Özlem; Avcıkurt, Cevdet; Köroğlu, Ahmet (Elsevier Science Bv, 2014)Tourism education has been developing in recent years along with the expanding tourism industry in Turkey. Tourism literature and published tourism lesson books have also been expanding for over twenty years. The aim of ... -
An investigation to determine the work values of tourism students
Köroğlu, Özlem; Gezen, Tuba (Elsevier Science Bv, 2014)In this study, it is aimed to determine the work values of tourism students. In addition it has been tried to determine whether there is a significant differences between students' demographic characteristics and work ... -
İçsel ve dışsal iş doyum düzeyleri ile genel iş doyum düzeyi arasındaki ilişkinin belirlenmesi: Turist rehberleri üzerinde bir araştırma
Köroğlu, Özlem (2012)Turist rehberlerinin içsel ve dışsal iş doyum düzeyleri ile genel iş doyum düzeyi arasındaki ilişkilerin belirlenmesi amaçlanan bu çalışmada anket tekniği kullanılarak turist rehberleri üzerinde bir araştırma yapılmıştır. ... -
İş doyumu ve motivasyon düzeylerini etkileyen faktörlerin performansla ilişkisi: Turist rehberleri üzerine bir araştırma
Köroğlu, Özlem (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Turist rehberi davranışları, yeteneği ve bilgisi ile toplum ve ülke hakkında ziyaretçilere fikir ve bilgi veren, kendini, çalışma arkadaşlarını, işletmesini, ülkesini ve ülke halkını yabancılara karşı temsil eden en büyük ... -
İşgören doyumu ve turizm işletmelerinde yapılan araştırmalara ilişkin bir değerlendirme
Köroğlu, Özlem (2011)Bu çalışmanın amacı, iş doyumunun bireysel ve örgütsel açıdan öneminin ortaya konulması ve turizm işletmelerinde çalışan işgörenlerin iş doyumunu etkileyen faktörlerin kavramsal olarak değerlendirilmesidir. Bu amaçla yerli ... -
Konaklama işletmelerinde inovasyon ve değişim yönetimi hakkında nitel bir araştırma
Batmas, Hasan Kaan (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)İnovasyon kavramı, diğer bir çok sektörde olduğu gibi konaklama sektöründe de işletmelerin rekabet ortamında varlıklarını sürdürmelerinde oldukça önemli bir role sahiptir. Konaklama işletmeleri inovatif uygulamalar yaparak ... -
Kültürel değerlerin destinasyon imajına etkisi: Eskişehir 2013 Türk dünyası kültür başkentine yönelik bir araştırma
Köroğlu, Özlem; Güzel, Fatma Özlem (2013)Destinasyon imajının dinamik ve değişken yapısı, onun sürekli olarak ölçülmesini ve geliştirilmesine yönelik çalışmalar ve araştırmalar yapılmasını gerekli kılmaktadır. Bu noktada bu çalışmanın temel amacı kültürel ... -
Marka deneyimi algısının davranışsal niyetlere etkisi: Köfteci Ramiz ve Burger King örneği
Karaman, Nilgün (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Modern tüketim anlayışının yaygınlaşmasıyla birlikte müşteriler, markaların onlara sağladıkları işlevsel yararlarından daha çok deneyimlerden elde edebilecekleri öznel, soyut, sosyo-psikolojik yararlar ve markaların kendileri ... -
Rehberli turlarda algılanan değer, akış deneyimi ve davranışsal niyet ilişkisi: Çanakkale savaşları Gelibolu tarihi alanı örneği
Akgül, Onur (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Turizm sektörünün başarıyı yakalamasını sağlayan en mühim yardımcı öğe olarak kabul edilen turist rehberliği, sektörün çok yönlü mesleklerinden biridir ve temelinde insan ilişkileri yer almaktadır. Seyahat acentalarının ... -
Rehberli turlarda algılanan değer, akış deneyimi ve davranışsal niyet ilişkisi: Çanakkale Savaşları Gelibolu Tarihi alanı örneği
Akgül, Onur; Köroğlu, Özlem (Prof. Dr. Yüksel Öztürk, 2021)Turizm sektörünün çok yönlü mesleklerinden biri olan turist rehberliğinin temelinde insan ilişkileri yer almaktadır. Turist rehberleri, ziyaret edilen bölgeyi sadece tanıtmakla kalmamakta, sunduğu hizmetle misafirlerinin ... -
Seyahat acentası çalışanlarının örgütsel yaratıcılık ve müşteri memnuniyeti algılamalarını belirlemeye yönelik bir araştırma
Ertekin, Ezgi (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Günümüzde yoğun çalışma koşullarının artması işletmelerde genel yaratıcılık kavramının ön plana çıkarılamamasına neden olmaktadır. Çalışanların bireysel yaratıcılıklarını geliştirebilecekleri ortam ve koşulların hazırlanması ... -
Seyahat acentelerinin turist rehberlerini seçme ve işe alma sürecindeki eğilimlerini belirlemeye yönelik bir araştırma
Köroğlu, Özlem; Merter, Bilge (2012)Seyahat acentelerinin turist rehberlerini seçme ve işe alma sürecindeki eğilimlerinin belirlenmesi ve doğru rehberi işe almanın etkileri konusundaki tutumlarının ölçülmesi bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Elde edilen ... -
Simülasyon teorisi kapsamında etnik restoranlarda algı yönetiminin müşteri deneyimi üzerindeki etkisi
Karaca, Kağan Çağrı (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)Postmodernizm, modernizmin etkilerinden sıyrılarak bireylerin hazcı-gösterişçi ve deneyim odaklı yeni bir tüketim paradigmasını oluşturmaktadır. Tüketiciler günümüzde geleneksel yiyecek ve içecek tüketim alışkanlıklarından ... -
Turist rehberlerinin artırılmış gerçeklik uygulamalarına yönelik algılarının belirlenmesi
Şalk, Semih (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Turizm sektörü içerisinde bilişim teknolojilerinin kullanımı giderek önem kazanmaktadır. Artırılmış gerçeklik uygulamalarının kullanımı, müzelerdeki sergileme yöntemlerinin zenginleştirilmesi ve kültürel miras alanlarında ... -
Turist rehberlerinin artırılmış gerçeklik uygulamalarına yönelik algılarının belirlenmesi
Şalk, Semih; Köroğlu, Özlem (Yaşar University, 2020)Artırılmış gerçeklik uygulamalarının kullanımı, müzelerdeki sergileme yöntemlerinin zenginleştirilmesi ve kültürel miras alanlarında yer alan kültürel öğelerin korunması ve turistlerin bu öğeleri daha iyi bir biçimde ... -
Turist rehberlerinin bilinçli farkındalık düzeyleri ile psikolojik dayanıklılıkları arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir araştırma
Çelik, Yağmur (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)Bu çalışmanın amacı turist rehberlerinin bilinçli farkındalık düzeylerinin ve psikolojik dayanıklılık seviyelerinin belirlenmesidir. Belirtilen amaç doğrultusunda ilk olarak ulusal ve uluslararası ilgili alanyazın taraması ... -
Turist rehberlerinin duygusal zeka yetenekleri ile liderlik davranışları arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir araştırma
Türkmen, Mehmet Teoman (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Turizm sektörünün ülke ekonomileri için her geçen gün daha çok önem arz eder hale gelmesi, uluslararası anlamda ciddi bir rekabeti de beraberinde getirmiştir. Bu rekabet ortamında öne çıkmak ve uluslararası pazarda daha ...