Yazar "Gür, Hülya" için listeleme
-
10. sınıf öğrencilerinin çoklu zeka alanlarının belirlenmesi ve matematiğe karşı tutumlarının incelenmesi
İpekli, Nalan (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013)Araştırmada onuncu sınıf öğrencilerinin çoklu zeka alanları ve matematik dersine karşı tutumları; çoklu zeka alanları ile matematik tutumları arasındaki ilişki incelenmiştir. Öğrencilerin zeka alanlarını keşfetmeleri ve ... -
10. sınıflarda geometri öğrenme ortamı tasarımı: Üçgenler ünitesi örneği
Kemankaşlı, Nuran (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010)Bu araştırmanın amacı, 10.sınıf geometri dersinde Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı'na uygun işbirlikli öğrenme ortamını, bu ortamda kullanılacak uygun öğretme ve öğrenme etkinliklerinin nasıl olacağını belirlemek, tasarlanan ... -
21. yy becerileri ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması
Çalışmanın amacı, 21. Yy Becerileri Ölçeğini Türk kültürüne uyarlamaktır. Çalışmanın örneklemini 2021-2022 akademik yılı bahar döneminde 244 biyoloji, fen ve matematik alanında öğrenim gören üniversite öğrencileri ... -
7. Sınıf matematik ders kitapları cebir kazanımlarının ön örgütleyiciler açısından incelenmesi
Gür, Hülya; Kobak, Mevhibe Demir (2015)Bu çalışmada 7. Sınıf matematik ders kitabı cebir kazanımlarında yer alan ön örgütleyicilerin işlevlerine ve türlerine göre belirlenmesi amaçlanmıştır. Betimsel nitelikli tarama modelinin benimsendiği çalışmada, araştırma ... -
9. sınıf öğrencilerinin kesir ve yüzde problemleri konusunda problem çözme başarılarının ve problem kurma becerilerinin belirlenmesi
Aykurtlu, Gamze (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada, 9. sınıf öğrencilerinin “Kesir ve Yüzde Problemleri” konusundaki problem çözme başarılarının ve problem kurma becerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu Kocaeli’nin Gebze ilçesinde bulunan bir ... -
Abaküs mental aritmeik eğitimi yaratıcı düşünme programının matematiksel problem çözme becerilerinin geliştirilmesine etkisi
Kara, Adnan (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013)Mental Aritmetik son birkaç yıldır sıkça karşımıza çıkmaktadır. Abaküs Mental Aritmetik eğitiminin en önemli kazanımı çocukların farkındalıklarını artırarak matematik ile ilgili önyargılarını yok etmek ve matematiğe karşı ... -
Açılar ve üçgenler konusunun anlamlı öğrenme araçlarından V diyagramları ve zihin haritaları kullanılarak öğretimi
Bütüner, Suphi Önder; Gür, Hülya (2008)Bu çalışmanın amacı, İlköğretim yedinci sınıf matematik dersi kapsamındaki “Açılar ve Üçgenler” konusunun anlamlı öğrenme araçlarından V diyagramları ve Zihin haritaları kullanılarak öğretiminin öğrenci başarısına etkisini ... -
Açılar ve üçgenler konusunun ilköğretim 7.sınıf öğrencilerine Vee diyagramları ve zihin haritaları kullanılarak öğretimi
Bütüner, Suphi Önder (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2006)Bu çalışmanın amacı İlköğretim yedinci sınıf matematik dersi kapsamındaki “Açılar ve Üçgenler” konusunun Vee diyagramları ve Zihin haritaları kullanılarak öğretiminin öğrenci başarısına etkisini araştırmaktır. Çalışmada ... -
Alana özgü hizmetiçi eğitimlerin matematik öğretmenlerinin etkileşimli tahta kullanımına yönelik tutumlarına etkisi
Gür, Hülya; Demir, Mevhibe Kobak (2017)Bu çalışmanın amacı, hizmet içi eğitimlerin matematik öğretmenlerinin etkileşimli tahtaya yönelik tutumlarına etkisi incelenmektir. Bu çalışmada nicel araştırma yaklaşımlarından biri olan deneysel desenlerden tek grup ön ... -
APOS teorisininin maksimum minimum problemlerini anlamada bir çerçeve olarak kullanılmasının başarı ve tutuma etkisi
Batır, Onur (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada, 12. sınıf matematik öğretim programında yer alan maksimum ve minimum problemleri konusunun APOS teorisine dayalı olarak geliştirilmiş olan ACE öğretim döngüsüne göre hazırlanan ders planlarına uygun olarak ... -
Argümantasyon tabanlı öğretimin ortaokul öğrencilerinin hesaplamalı düşünme beceri düzeylerine ve problem çözme alışkanlıklarına etkisi
Arslan, Pınar Çelik (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021)Araştırmada argümantasyon tabanlı öğretimle işlenen Matematik Uygulamaları derslerinin ortaokul öğrencilerinin hesaplamalı düşünme beceri düzeylerini ve problem çözme alışkanlıklarını nasıl etkilediğinin belirlenmesi ... -
Balıkesir ilinde bulunan resmi ortaöğretim kurumlarındaki okul yöneticilerinin toplam kalite yönetimi uygulamalarına ilişkin algı ve hazır bulunuşlukları
Ay, Elif (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2005)Üretim ve hizmet alanında elde ettiği iyi sonuçların ardından Toplam Kalite Yönetimi'nin okullarda karşılaşılan kalite sorunlarına etkili bir çözüm olacağı düşünülmektedir. TKY bir kurumdaki herkesin kaliteden sorumlu ... -
The effect of the cognitive learning model integrated with arcs categories on the learning and motivation levels of students about polygons and triangles
Filiz, Ahsen; Gür, Hülya (Balıkesir Üniv. Necatibey Eğitim Fak., 2021)In this study, it is aimed to determine the effect of the integrated cognitive model of learning with ARCS categories on the learning and motivation levels of fifth grade students about polygons and triangles. The post-test ... -
The erroneous derivative examples of eleventh grade students
Gür, Hülya; Barak, Başak (Edam, 2007)The derivative is not only an important subject for mathematics but also is an important subject for engineering, physics, economy, chemistry, and statistics. Especially, mathematics depends on strongly preceding learning ... -
Examining teacher trainees' belief of mathematics and mathematics problem solving
Gür, Hülya (2013)Background: Problem solving has been considered as a student's mental development from kindergarten to high school, as a skill to be taught, and a method of teaching in mathematics education. Problem solving is emphasized ... -
I.dereceden bir bilinmeyenli denklem konusundaki öğrenci hatalarının analizi
Bayar, Hasret (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007)Çalışmanın amacı ilköğretim ikinci kademedeki 7. ve 8. sınıf öğrencilerin I. Dereceden Denklemler konusundaki hatalarını belirlemektir. Çalışma 2006–2007 öğretim yılında Balıkesir ilinin Zağnos Paşa İlköğretim Okulu, Karesi ... -
İlköğretim 7.sınıf matematik dersinde çember ve daire konusunun öğretiminde problem tabanlı öğrenme modelinin başarıya, kalıcılığa ve tutuma etkisi
Çakır, Tuncay (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007)Bu araştırmanın amacı; ilköğretim 7. sınıflarda problem tabanlı öğrenme modelinin, öğrencilerin matematik başarısına, matematik dersine karşı tutumuna ve öğrenilenlerin kalıcılığına olan etkisini belirlemektir. Araştırma, ... -
İlköğretim II. kademe ve 7. sınıf matematik öğretiminde aktif öğrenme ve geleneksel öğretim metotlarının karşılaştırılması
Seyhan, Gülay (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2003)Öğrencilerin matematiği sevmesi ve başarılı olabilmesi için öğretimde değişiklikler yapmak ve yeni öğretme-öğrenme modellerine yönelmek gerekmektedir. Bu tez çalışmasında, Aktif Öğrenme Yaklaşımının öğrenci başarısı ... -
İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bilgisayara yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Balıkesir örneği
Bu çalışmada, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bilgisayara yönelik tutumları cinsiyet, sınıf ve okul değişkenleri açısından incelenmiştir. Bu amaçla, Balıkesir ilindeki 3 ilköğretim okulunun 6, 7 ve 8. sınıflarında ... -
İlköğretim matematik ve sınıf öğretmeni adaylarının matematiksel modellemeye yönelik görüşleri ve matematiksel modelleme yeterlikleri
Korkmaz, Eda (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010)Bu çalışmada ilköğretim matematik ve sınıf öğretmeni adaylarına modeller ve matematiksel modelleme bakış açısını tanıtmak, uygulama öncesi ve sonrasında görüşlerinin ve tutumlarının değişip değişmediğini ve matematiksel ...