Abaküs mental aritmeik eğitimi yaratıcı düşünme programının matematiksel problem çözme becerilerinin geliştirilmesine etkisi
Künye
Kara, Adnan. Abaküs mental aritmeik eğitimi yaratıcı düşünme programının matematiksel problem çözme becerilerinin geliştirilmesine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013.Özet
Mental Aritmetik son birkaç yıldır sıkça karşımıza çıkmaktadır. Abaküs Mental Aritmetik eğitiminin en önemli kazanımı çocukların farkındalıklarını artırarak matematik ile ilgili önyargılarını yok etmek ve matematiğe karşı olumlu tutum sergilemelerini sağlamaktır. Araştırmanın amacı abaküs mental aritmetik eğitimi yaratıcı düşünme programının matematiksel problem çözme becerilerinin geliştirilmesine etkisini incelemektir. Araştırma örneklemini Türkiye'nin Güney Marmara bölgesinde orta büyüklükteki bir ilimizden seçilen ilkokul 4., ortaokul 5., 6. ve 7. sınıflarına devam etmekte olan 37 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilere IMA (Intelligent Mental Arithmetics) tarafından hazırlanan 12 haftalık 'Abaküs Mental Aritmetik Eğitimi' ve daha sonrada 12 haftalık 'Abaküs Mental Aritmetik Eğitimi Yaratıcı Düşünme Programı' olmak üzere toplam 24 haftalık eğitim programı uygulanmıştır. Veriler 20 soruluk Matematik Problem Çözme Testi uygulamasından elde edilmiştir. Toplanan veriler parametrik olmayan testlerden Wilcoxon testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre abaküs mental aritmetik eğitimi yaratıcı düşünme programının matematiksel problem çözme becerilerinin geliştirilmesine pozitif yönde etkisi vardır ve etki büyüklüğü geniş etki düzeyindedir. Mental arithmetic has often appeared for the last few years. The most important achievement of the Abacus Mental Arithmetic is to eliminate children's prejudices against mathematics by increasing their awareness and to make them show a positive attitude towards it. The aim of the research is to study the effect of the Abacus Mental Arithmetic Training Creative Thinking Programme in developing mathematical problem solving skills of the students. The research sample is made up of 37 students studying in the 4th, 5th, 6th and 7th grades, who are chosen from the schools in a medium sized city in the South Marmara region of Turkey. After a 12 week 'Abacus Mental Arithmetic Training', which is prepared by IMA (Intelligent Mental Arithmetics), the students were applied another 12-week 'Abacus Mental Arithmetic Training Creative Thinking Program' that makes a 24-week training program in total. The datum was acquired from a 20-question Mathematical Problem Solving Test application. The gathered datum was analyzed by using the Wilcoxon test, which is one of the non-parametric tests. According to the results, it has been seen that the Abacus Mental Arithmetic Training Creative thinking programme has a positive effect on developing the mathematical problem solving skills and the effect size is at the large effect.
Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Seçmeli zekâ oyunları dersine ilişkin öğretmen görüşleri
Yılmaz, Şule (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu tez, ortaokul öğretmenlerinin “Seçmeli Zekâ Oyunları” dersi ile ilgili düşüncelerini belirlemeyi ve öğretmenlerin önerilerini sunmayı amaçlamaktadır. Araştırma hem nicel hem de nitel araştırma yöntemlerini içermektedir. ... -
Toplum ruh sağlığı merkezlerindeki terapi bahçelerinde kullanılan bitkiler üzerine etnobotanik bir çalışma
Satıl, Fatih; Aktaş, Emine (Bingöl Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021)Toplum Ruh Sağlığı Merkezleri (TRSM), ağır ruhsal rahatsızlığı bulunan hastaların yaşadıkları ortamda takiplerinin ve tedavilerinin yapıldığı hastanelere entegre olan birimlerdir. Bu birimlerde görevli ergoterapistlerce ... -
Effects of covid-19 pandemic on the psychological states of youth and adult elite male athletes
Lima, Yavuz; Şenışık, Seçkin; Denerel, Nevzat; Hurşitoğlu, Onur; Balcı, Görkem A.; Bolat, Gül Ünsel; Ergün, Metin (Türkiye Spor Hekimleri Derneği, 2022)Objectve: Although the psychological states of athletes were negatively affected during the COVID-19 pandemic, there is a lack of studies examining the psychological impact on athletes according to age, sports discipline, ...