Yazar "Er, Kemal Oğuz" için listeleme
-
8.sınıf öğrencilerinin facebook tutumu ile akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Balıkesir ili merkez ilçeler örneği)
Akkuş, Ramazan (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu tez çalışmasının amacı; 8.sınıf öğrencilerinin Facebook tutumları ile akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda 2015-2016 eğitim öğretim yılında Balıkesir ili Altıeylül ... -
A1.1 düzeyi "Schritt Deutsch" isimli ortaöğretim almanca ders kitabının dört dil becerisi ve içerik açısından incelenmesi
Telemeci, Begüm (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu çalışmada 2016-2017 öğretim yılından itibaren ortaöğretimde kullanılmaya başlanan Almanca A1.1 düzeyi “Schritt für Schritt Deutsch” isimli ders kitabının dört temel dil becerisine nasıl yer verdiği ve Almanca Öğretim ... -
Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi ingilizce öğretmenliği anabilim dalı öğrencilerinin öğrenen özerkliği konusundaki görüşleri
Er, Kemal Oğuz (2014)Bu araştırmanın amacı, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı öğrencilerinin öğrenen özerkliği konusundaki görüşlerini çeşitli değişkenler açısından belirlemektir. Araştırma, ... -
Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı öğrencilerinin öğrenen özerkliği konusundaki görüşleri
Barlas, Fatma (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu araştırmanın amacı, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı öğrencilerinin öğrenen özerkliği konusundaki görüşlerini çeşitli değişkenler açısından belirlemektir. Araştırma, ... -
Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören öğretmen adaylarının insan hakları eğitimine yönelik tutumları
Çarıkçı, Seda (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu araştırmanın amacı; öğretmen aday adaylarının insan hakları eğitimine yönelik tutumlarını ortaya koymaktır. Araştırmanın evreni Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır. ... -
Bursa Zeki Müren Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi Müzik Bölümü piyano dersinde kullanılan anlamlandırma stratejilerinin öğrencilerin öğrenme düzeylerine ve tutumlarına etkisi
Özer, Zeynep (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu çalışma, anlamlandırma stratejilerinin, Bursa Zeki Müren Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi Müzik Bölümü öğrencilerinin piyano öğrenme düzeylerine ve tutumlarına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla araştırmada ... -
A comparative investigation of the chemistry curricula of Finland and Turkey
Er, Kemal Oğuz; Atıcı, Sıtkı (2016)Bu çalışmada, Finlandiya ve Türkiye'deki kimya öğretim programları kazanım, içerik ve değerlendirme yönünden karşılaştırılarak benzerlik ve farklılıkları ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik olarak çalışmada yatay ... -
The comparision of physics curricula in Turkey and Malaysia
Bu çalışma; konusu ve yöntemi bakımından bir karşılaştırmalı eğitim bilimi araştırmasıdır. Çalışmada, Türkiye ve Malezya Fizik Öğretim Programları işleniş şekli ve süresi, kazanımları ve konu-ünite organizasyonu bakımından ... -
Cumhuriyet'in ilk 15 yılı (1923-1938) ile son 15 yılda (2000-2015) eğitimle ilgili sorunların karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi
Özkan, Umut Birkan (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu arastırmada, Cumhuriyet’in ilk 15 yılı (1923–1938) ile son 15 yılda (2000–2015) egitimle ilgili sorunları karsılastırmalı olarak degerlendirmek ve günümüze iliskin önerilerde bulunmak amaçlanmıstır. Nitel arastırma ... -
Çoklu ortam tasarım ilkelerine göre hazırlanan öğretim yazılımının başarı ve tutuma etkisi
Yünkül, Eyup (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu araştırmanın amacı, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü lisans programında yer alan Öğretim İlke ve Yöntemleri dersine yönelik çoklu ortam ilkelerine uygun olarak geliştirilmiş Çoklu Ortam Yazılımının ... -
Dil öğrenme inanışları ve dil öğrenme stratejileri: İngilizce öğretmen adayları üzerine bir çalışma (Balıkesir üniversitesi örneği)
Mutlu, Ajda (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu araştırmanın amacı, İngilizce öğretmen adaylarının dil öğrenme inanışları ile dil öğrenme stratejilerini belirlemek ve bu değişkenlerin ilişkisini incelemektir. Ayrıca, bu amaç doğrultusunda cinsiyet, sınıf düzeyi, ... -
Eğitim programlarını değerlendirmede I-CODE modelinin geliştirilmesi
Aygören, Fatih (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu tez eğitim programlarını değerlendirmede özgün bir yaklaşım olan I-CODE modelini geliştirmek amacıyla hazırlanmıştır. Modelin temel özellikleri, tasarım süreci, uygulama ilkeleri, uygulanabilirliği ve işlevselliği üzerine ... -
Evaluation of secondary school 10th grade chemistry instructional curriculum
Öztekin, Anıl; Er, Kemal Oğuz (2014)Bu çalışmada, Ortaöğretim 10. Sınıf Kimya Dersi Öğretim Programını, genel amaçlar, kazanımlar, etkinlikler ve değerlendirme boyutları açısından, programın uygulayıcıları olan öğretmenlerin görüşlerine göre değerlendirmek ... -
İlkokul 4. Sınıf matematik dersinde oluşturulan öğretim tasarımına dayalı uygulamaların etkililiği
Akay, Yasin; Er, Kemal Oğuz (2017)Bu araştırmanın amacı İlkokul 4. sınıf matematik dersinde Dick ve Carey öğretim tasarımı modeli esas alınarak oluşturulan özgün öğretim tasarımına dayalı uygulamaların, öğrencilerin bilişsel, sosyal becerilerine, duyuşsal ... -
İlkokul 4. sınıf matematik dersinde oluşturulan öğretim tasarımına dayalı uygulamaların etkililiği
Akay, Yasin (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu araştırmanın amacı İlkokul 4. sınıf matematik dersinde Dick ve Carey öğretim tasarımı modeli esas alınarak oluşturulan özgün öğretim tasarımına dayalı uygulamaların, öğrencilerin bilişsel, sosyal becerilerine, duyuşsal ... -
İlköğretim birinci kademe dördüncü sınıf fen bilimleri dersinde uygulanan istasyon tekniğinin öğrencilerin fen bilimleri dersine yönelik öz yeterliklerine ve ders başarılarına etkisi
Solak, Meryem (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmanın amacı İstasyon Tekniğinin öğrencilerin Fen Bilimleri dersine yönelik öz yeterlik inançları ile dersteki başarıları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Araştırma 4. sınıf Fen Bilimleri dersi öğretim programı ... -
İstasyon tekniğinin sanat eğitiminde öğrencilerin görsel sanatlar dersine yönelik tutum ve yaratıcı düşünme becerisi üzerine etkisi
Karatufan, Semiha (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim 11. sınıf düzeyinde istasyon tekniği uygulamalarının sanat eğitiminde öğrencilerin görsel sanatlar dersine yönelik tutum ve yaratıcı düşünme becerisi üzerindeki etkisini belirlemektir. ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ilişkin öz-yeterlilik algı düzeyleri ve bireyselleştirilmiş eğitim programı hakkındaki görüşleri
Evyapan, Gamze (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ilişkin öz-yeterlilik algı düzeylerini tespit etmek ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hakkındaki görüşlerini incelemektir. Balıkesir İl Milli ... -
Ortaokul 5, 6, 7, 8. sınıf fen bilimleri ders kitaplarının alana özgü beceriler bakımından incelenmesi
Balcı, Rabia Sevil (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)Bu çalışma ortaokul 5, 6, 7, 8. sınıfta okutulmakta olan Fen Bilimleri ders kitaplarındaki etkinliklerin alana özgü beceriler bakımından incelenmesini amaçladığından, nitel bir durum çalışması olup veriler doküman incelemesi ... -
Ortaokul öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimindeki yeterlilik düzeyleri ile bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama ve uygulama süreçlerinin incelenmesi
Karakış, Hilal (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu çalışma, Altıeylül İlçesinde görev yapan ortaokul öğretmenlerinin, kaynaştırma eğitimine ilişkin yeterlik düzeyleri ile bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama ve uygulama süreçlerini incelenmeyi amaçlamaktadır. ...