Yazar "Dolu, Gamze" için listeleme
-
5.sınıf madde ve değişim ünitesinin öğretilmesini destekleyici web 2.0 araçları kullanarak kaynak materyallerin geliştirilmesi
Efe, Nilay (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bireysel farklılıkların ön planda olduğu günümüz çağında, eğitimde de farklı anlayışlara geçilmiş ve “Çoklu Zeka Kuramı” ortaya atılmıştır. Bununla birlikte, ders içeriklerinin zenginleşmesi adına derslere teknoloji entegre ... -
Analysis of science questions in eighth grade central exams according to cognitive fields of TIMSS-2019
Sarıoğlan, Ayberk Bostan; Dolu, Gamze; Sevim, Nebahat (Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2021)According to TIMSS 2019 data in the field of science, for the first time, Turkey had a score above the midpoint of the scale. In order to determine the effect of this increase, it created the need for research by comparing ... -
Analysis of studies that were carried out using chemistry textbooks: A meta-synthesis study
Dolu, Gamze (Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2022)This is a meta-synthesis of studies that used chemistry textbooks approved by the Ministry of National Education (MoNE). The study was carried out using the document review method, one of the qualitative research ... -
Are graduate students sufficiently aware of "environmental and electromagnetic pollution"?
Dolu, Gamze; Ürek, Handan (2015)- Bu çalışmanın başlıca amacı, günümüzün gelişen bilimsel ve teknolojik koşulları sonucu ortaya çıkarak çevre kirliliğinin önemli bir bölümünü oluşturan elektromanyetik kirlilik hakkında, lisansüstü eğitim almakta olan ... -
Exploring on-campus and in real school classroom microteaching practices: the effect on the professional development of preservice teachers
Pekdağ, Bülent; Dolu, Gamze; Ürek, Handan; Azizoğlu, Nursen (Springer, 2020)The aim of this study was to determine the professional developments of science teacher candidates over 14 weeks of microteaching practices. The sample for the study was comprised of 9 teacher candidates aged 21-23 who ... -
Fen bilgisi öğretmen eğitimi programının özel yetenekliler için bireyselleştirilmiş öğretim uygulama yeterliği kazandırma açısından incelenmesi
Engüdar, Nilgün Avcı (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışma, araştırmacının hem örgün eğitim kurumlarında hem de özel yeteneklilere yönelik destek eğitim kurumlarında (Bilim ve Sanat Merkezi) Fen Bilgisi öğretmenliği deneyimine bağlı olarak topladığı alan verilerine ... -
Fen bilimleri ders kitaplarındaki etkinliklerin PISA fen okuryazarlığı yeterlik düzeylerine göre incelenmesi
Korkmaz, Nilay; Sarıoğlan, Ayberk Bostan; Dolu, Gamze (Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, 2024)Fen okuryazarlığı, öğrencilerin fen bilimlerinde problemi anlama, yorumlama ve çözme becerilerini içeren kapsamlı bir düşünme becerileri sürecidir. Bu bağlamda, fen bilimleri ders kitaplarının, öğrencilerin bu ... -
Identification and elimination of several misconceptions of university level students regarding the misconceptions in science course
Dolu, Gamze; Ürek, Handan (Fac Teacher Education, 2015)The present study is based on identification and elimination of several misconceptions of university level students regarding chemistry topics. For this reason, the static-group pre-test-post-test design was implemented ... -
Improving students' nutritional knowledge and conceptual understanding: An online course design supported by videos and images
Korkmaz, Nilay; Ürek, Handan; Dolu, Gamze (Springer, 2024)This study aimed to determine the effect of an online course design supported by videos and images on students' nutritional knowledge and conceptual understanding of the subject of eggs. The study was carried out with 20 ... -
İlköğretim 8. sınıf düzeyinde maddenin yapısı ve özellikleri ünitesinin kuantum öğrenme modeline dayalı öğretimi
Çakır, Cemile (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013)Bu araştırmanın amacı; ilköğretim 8. sınıf düzeyinde "Maddenin Yapısı ve Özellikleri" ünitesinin Kuantum Öğrenme Modeline dayalı olarak öğretiminin, öğrencilerin akademik başarıları, fen ve teknoloji dersine yönelik tutumları ... -
Kimya ders kitapları kullanılarak yapılan çalışmaların analizi: Bir meta sentez araştırması
Dolu, Gamze (2022)Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından onaylanmış kimya ders kitaplarının kullanıldığı çalışmaların bir meta sentezidir. Nitel araştırma yöntemlerden biri olan doküman inceleme yöntemi kullanılarak yürütülen ... -
Kimyasal değişim temalı farklılaştırılmış etkinliklerin 7. sınıf özel yetenekli öğrencilerin kavramsal anlamalarına ve farkındalıklarına etkisi
Ürek, Handan (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2017)Ülkemizde 1996 yılından beri, okul dışında, özel yetenekli öğrencilere eğitim veren kurumlar, Bilim ve Sanat Merkezleri’dir (BİLSEM). Bu kurumlarda karşılaşılan problemlerle ilgili yapılan araştırmalarda tespit edilen ... -
Ortaokul 7.sınıf maddenin sınıflandırılması konusunun transpozisyon didaktik teorisine göre incelenmesi
Korkmaz, Nilay (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Transpozisyon Didaktik, bilimsel bilginin üretilmesinden, öğrenci tarafından yapılandırılmasına kadar geçen öğretim sürecinin ve bu süreçte bilgide meydana gelen dönüşümlerin incelendiği bir teoridir. Transpozisyon Didaktik ... -
Ortaokul fen bilimleri ders kitabındaki 5.sınıf ‘madde ve değişim’, 6.sınıf ‘madde ve ısı’ ünitelerinde yer alan etkinliklerin yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi
Madenci, Merve (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Ders kitaplarında yer alan etkinliklerin günümüz koşullarına uygun öğretim uygulamaları içerisinde gerekli yenilenmeler ve düzenlemelerin yapılması bir gereklilik olarak görülmektedir. Bu çalışmada MEB onaylı fen Bilimleri ... -
Ortaokul fen bilimleri ders kitaplarındaki kimya etkinliklerinin yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi
Osmanoğlu, Şenol (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)Eğitim-öğretim faaliyetleri süresince önemli bir yere sahip olan ve öğretime istenilen düzeyde fayda sağlayabileceği düşünülen etkinliklerin; incelenmesi, değerlendirilmesi ve gerekli düzenlemelerin yapılması gerekmektedir. ... -
TÜBİTAK 4004 fen projelerine yönelik tematik içerik analizi
Bu çalışmada TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları programı kapsamında, 2016-2020 yılları arasın- da desteklenmesine karar verilen fen projelerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında 119 proje incelenmiştir. ... -
University students' opinions concerning science-technology-society issues
Dolu, Gamze (2016)Determining what students think about science, technology, and society (STS) is of great importance. This also provides the basis for scientific literacy. As such, this study was conducted with a total of 102 senior students ...