Balıkesir Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi

DSpace@Balıkesir, Balıkesir Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor, araştırma verisi gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.


 

Güncel Gönderiler

Öğe
Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin teknopedagojik eğitim yeterliliklerinin incelenmesi
(Cholpon Toktosunova, 2023) Medeni, Mehmet Bilgi; Göktaş, Zekeriya
Amaç: Araştırmanın amacı spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin teknopedagojik eğitim yeterliliklerinin bazı değişkenler açısından incelenmesidir. Gereç ve Yöntem: Araştırma için iki bölümden oluşan bir anket kullanıldı. Birinci bölüm, kişisel bilgileri içeren bir formu kapsarken, ikinci bölümde "Teknopedagojik Eğitim Yeterlik Ölçeği" kullanıldı. Elde edilen veriler SPSS 25.0 programı ile istatistiksel analizlere tabi tutuldu. İkili değişkenler için "Mann Whitney U" testi kullanılırken, ikiden fazla değişkenler için "Kruskal Wallis H" testi uygulandı. Elde edilen sonuçlar, p<0,05 anlamlılık düzeyinde test edildi. Bulgular: Araştırmaya katılan bireylerin teknopedagojik eğitim yeterlilikleri ile cinsiyet, yaş, sınıf, günlük internet kullanım süresi ve günlük sosyal medya kullanım süresi arasında yapılan analiz, tasarım, uygulama, etik ve uzmanlaşma alt boyutlarında ve bölüm değişkeninde uzmanlaşma alt boyutunda istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğunu göstermiştir (p<0.05). Sonuç: Çalışmamızda, cinsiyet, yaş ve sınıf değişkeninin tasarım, uygulama, etik ve uzmanlaşma alt boyutlarında anlamlı farklılık gösterdiği görülmüştür (p<0,05).
Öğe
Beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının egzersize dayalı psikososyal gelişim düzeylerinin incelenmesi
(Disiplinlerarası Eğitim ve Araştırma Derneği, 2024) Medeni, Mehmet Bilgi; Göktaş, Zekeriya
Bu çalışmanın amacı başarılı bir meslek hayatı geçirmelerinde büyük öneme sahip olan rol model olma özelliğinden yola çıkılarak beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının psikososyal gelişiminin egzersize dayalı etkilerini tespit etmek ve onların kendi gelişimlerinin ne durumda olduğunu belirlemektir. Araştırmada Bengoechea (2017) tarafından geliştirilen Gençlik ve spor etkinlik ölçeğinin (GSEÖ) Türkçeye uyarlanması Medeni ve Göktaş (2023) tarafından gerçekleştirilmiştir. Bireylerin psikososyal gelişimlerinin tespit edilmesi çalışması sonucunda ölçek 12 madde ve güdülenme, kullanışlılık, öğrenme olmak üzere üç alt boyuttan oluşmaktadır. Araştırmanın evrenini bir devler üniversitenin spor bilimleri fakültesi’nde öğrenim gören beden eğitimi ve spor öğretmenliği adayları oluışturmuştur. Çalışmayı 115 Kadın, 165 Erkek olmak üzere 280 kişi oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan bireylerin “gençlik ve spor etkinlik ölçeği psikososyal gelişimleri yaş değişkeni” “ Kruskal Wallis” testi sonuçlarına göre incelendiğinde; güdülenme ve kullanışlılık, sınıf değişkeni kullanışlılık ve öğrenme, haftalık spor saati değişkeni güdülenme, kullanışlılık ve öğrenme, yerleşim yeri değişkeni güdülenme, kullanışlılık ve öğrenme alt boyutlarında anlamlı fark tespit edilmiştir (p<0.05).
Öğe
The congruence of teaching styles used by Turkish physical education teachers with national curriculum’ goals and learning outcomes
(Ercan Polat, 2023) Yanık, Mehmet; Balcı,Tarık; Göktaş, Zekeriya
This study was carried out to determine the congruence of the teaching styles used by Turkish physical education teachers in their lessons with the goals and learning outcomes of the curriculum they are responsible for taking into consideration. The case study design was used and eight physical education teachers serving in middle and high school grades in the central districts of a metropolitan city were involved in this study. In the study, a semi-structured interview form prepared by the authors was used to reveal which teaching styles physical education teachers prefer in their lessons, the reasons for their preference, and the congruence between the teaching styles they use in their lessons and the goals and learning outcomes of the curriculum. Content analysis was used to analyze the data. The results of the study indicated that physical education teachers generally preferred reproduction cluster teaching styles to vary extents and mostly used the practice style. Effective skill learning and effective time management were found to be the most mentioned reasons for teachers to prefer the practice and the command styles more in their lessons. The study additionally revealed that when selecting teaching styles for their lessons, physical education teachers did not take into consideration the goals and learning outcomes of the curriculum. Based on the results of the study, it is recommended that professional development programs be designed to enhance the curriculum literacy of physical education teachers and to inform them of the teaching styles that are aligned with certain goals and learning outcomes.
Öğe
The relationship between physical activity level of teachers, obesity prevalence and life satisfaction
(Hasan Şahan, 2023) Göktaş, Zekeriya; Akbal, Murat
The present study aims to determine the relationship between teachers' physical activity (PA) levels, obesity prevalence, and life satisfaction (LS). The study has a descriptive nature, and it was conducted following the relational screening method, which is a general screening model. A total of 401 volunteer teachers were included in the study. Descriptive statistics, t-tests, and ANOVA tests were used for data analysis. When the PA levels and LS of the teachers were examined, it was found that 28.7% were inactive, 44.6% were moderately active, and 26.7% were active; It was determined that 17.2% had very little LS, 40.6% had medium LS, 34.4% high LS, 7.0% full LS. When the body mass index (BMI) was examined, it was determined that 1.2% of the teachers were underweight, 54.1% were healthy weight, 35.7% were overweight, and 9.0% were obese. The study's findings showed a weak and positive relationship between teachers' LS and PA pacipation levels. The results indicated that PA levels differed significantly according to gender, marital status, and active sports, and LS levels differed significantly according to gender, marital status, income, age, BMI according to gender, marital status, income, and age.
Öğe
Dijital spor oyunları oynama motivasyonu’nun ahlâki karar alma tutumlarına etkisi: espor oyuncuları üzerine bir araştırma
(Cholpon Toktosunova, 2020) Kilci, Alp Kaan; Yalçıner, Serhat
Espor oyunları oynayan bireyler, rekabetçi oyun ortamında çeşitli ahlâki davranışlar sergilemekte ve bu davranışları etkileyen en önemli faktörlerden birisi motivasyon olarak göze çarpmaktadır. Bu çalışmanın amacı, espor oyuncularının dijital espor oyunları oynama motivasyonlarının ahlâki karar alma tutumları üzerindeki etkilerini belirlemektir. Araştırmaya erkek ve kadın olmak üzere, amatör olarak rekabetçi espor oyunları oynayan 389 gönüllü birey katılmıştır. Veri toplama aracı olarak Dijital Spor Oyunları Motivasyon Ölçeği (Kilci, 2020) ve Altyapı Sporlarında Ahlâki Karar Alma Tutumları Ölçeği (Gürpınar, 2014) kullanılmıştır. Verilerin analizi için SPSS 25.0 ve SmartPLS 3.2 programları kullanılarak model oluşturulmuştur. Araştırma sonucunda; “eğlence” ile “adilce kazanmayı koruma”, “fantezi” ile “adilce kazanmayı koruma”, “rekabet” ile “yarışma severliği benimseme” ve “takıma bağlılık” ile “hileyi benimseme” alt boyutları arasında pozitif anlamlı ilişkiler tespit edilirken; “eğlence” ile “hileyi benimseme” alt boyutu arasında ise negatif anlamlı ilişki tespit edilmiştir.