Yazar "Aydın, Gülnil" için listeleme
-
Etik tüketimde duygusal belirleyiciler
Kışlalıoğlu, Ruşen Sezen (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Kişilerin hayatta kalabilmeleri için, ihtiyaçlarını karşılamak üzere mal veya hizmetleri tüketirken rasyonel davranışlar sergilemeleri beklenir. Fakat, son yıllarda tüketimin varolma sebebi sayıldığı görüşlerin artması, ... -
Etnik kimliğin tüketicilerin satın alma davranışları ve ağızdan ağıza iletişim üzerine etkisi
Büyüktaş, Burcu (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)20. yy.'ın ikinci yarısından itibaren bireylerin ve etnik grupların sosyal ve siyasal hakları genişlemeye başlamıştır. Bireylere ve etnik gruplara sağlanan bu haklar, ulusal yasalarla ve uluslararası anlaşmalarla güvence ... -
The housing market efficiency in luxury segment: Issues and evidence from customer perspective
Aydın, Gülnil; Ar, Aybeniz Akdeniz (2011)The purpose of this study is to define what criteria is assessed basically by the consumers for purchasing the branded housing projects and luxury homes. It is clearly observed the importance of the housing market in the ... -
Konumlandırma kararlarında müşteri önceliklerinin belirlenmesi: conjoint analiz yaklaşımı ile bir pilot uygulama
Akar, Cüneyt; Aydın, Gülnil (2005)Bu çalışmada; beyaz eşya sektöründe, spesifik ürün bazında (çamaşır makinası) müşterilerin satın alma karan verirken dikkate aldıkları kriterlerin, önem ve önceliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla; pilot bölge ... -
Marka güveninin ebeveynlerin bebek bakım ürünleri satın alma niyetleri üzerindeki rolü
Çalışmanın amacı; global ve ulusal markalar için marka güveninin tüketici marka ilişkisi üzerindeki rolünü araştırmaktır. Bu amaçla geliştirilen model; bebek bakım ürünleri pazarında faaliyette bulunan biri global, diğeri ... -
Marka kişiliğinin ve tüketici etnosentrizminin marka tercihlerine etkisi üzerine bir araştırma
Savaş, Sinem (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Marka kişiliğinin ve tüketici etnosentrizminin marka tercihlerine etkisini incelemek amacı ile yapılmış bu çalışma; beş ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm olan giriş bölümünde; araştırmanın problemi, amacı, önemi ... -
Markalaşmanın işletmelerin rekabet gücü üzerindeki etkisi ve Türk zeytinyağı sektöründe bir inceleme
İpek, Hakkı Zahir (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu çalışma, Türk Zeytinyağı sektörünün marka ve rekabet kavramları çerçevesinde incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Beş bölümden oluşan çalışmanın ilk bölümünde araştırmanın işaret ettiği problemler ve çalışmanın amacından ... -
Otomotiv sektöründe müşterilerin atfetme eğilimlerinin marka güveni ve müşteri memnuniyeti perspektifinden incelenmesi
Bahar, Reyhan (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Günümüzde yaşanan yoğun rekabet ortamında tüketiciler ile işletmeler arasındaki ilişkiler daha da önem kazanmıştır. Bu bağlamda işletmelerin tüketicilerin zihninde güçlü markalar inşa etmeleri ve onların güvenini kazanmaları ... -
Sanal alışveriş mağazalarının şikayet yönetiminin müşteri bağlılığına etkisi
Demiray, Öznur (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu çalışma, sanal alışveriş mağazalarının uyguladıkları şikayet yönetimlerinin müşterilerin marka bağlılığına olan etkisi incelemek amacıyla yapılmıştır. Beş bölümden oluşan çalışmanın ilk bölümünde araştırmanın işaret ... -
Tüketici etnosentrizminin satın alma davranışlarına etkisi: Hizmet sektöründe bir uygulama
Turgut, Berna Altuğ (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin satın alma davranışlarında, tüketici etnosentrizminin rolünü belirlemektir. Uluslararası yazında pek çok çalışılma yapılmış olmasına karşın, Türkiye'de bu konuda çalışmaların azlığı dikkat ...