Yazar "Ad, Vahide Nilay Kırtak" için listeleme
-
The comparision of physics curricula in Turkey and Malaysia
Bu çalışma; konusu ve yöntemi bakımından bir karşılaştırmalı eğitim bilimi araştırmasıdır. Çalışmada, Türkiye ve Malezya Fizik Öğretim Programları işleniş şekli ve süresi, kazanımları ve konu-ünite organizasyonu bakımından ... -
Fizik tutum ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması
Ad, Vahide Nilay Kırtak; Korkmaz, Nilay (Balıkesir Üniversitesi, 2024)Bu araştırmanın amacı, Kaur ve Zhao (2017) tarafından geliştirilen Fizik Tutum Ölçeği’ni (Physics Attitude Scale) Türkçe’ye uyarlamak ve ölçeğin psikometrik özelliklerini incelemektir. Araştırmaya ortaöğretim düzeyindeki ... -
Fizik ve fen bilgisi öğretmen adayları farkı fark edebiliyor mu? Kütle ve ağırlık merkezi kavramları örneği
Bu araştırmanın amacı, üniversitede okuyan fizik ve fen bilgisi öğretmen adaylarının, “kütle merkezi” ve “ağırlık merkezi” ile ilgili sahip oldukları kavram yanılgılarını tespit etmektir. Betimsel nitelikli tarama modelinin ... -
“FİZİKK Bul Bulabilirsen” eğitsel oyununun tasarlanması ve öğrenci görüşleri
Ad, Vahide Nilay Kırtak; Işık, Aynur (2023)Bu çalışmanın amacı, “Girift” isimli kutu oyununu fiziğin “elektrik” konusuna uyarlamak ve uyarlanan bu eğitsel oyunu oynayan öğretmen adaylarının oyun ile ilgili görüşlerini almaktır. Fizik öğretmenliği son sınıfta okumakta ... -
Identifying and classifying analogies used in the secondary physics textbooks
Azizoğlu, Nursen; Çamurcu, Merve; Ad, Vahide Nilay Kırtak (Ekip Büro Makineleri A., 2014)Bu çalışmanın amacı ortaöğretim fizik dersi programına uygun Milli Eğitim Bakanlığının tavsiyesi ile okutulan 9, 10, 11 ve12. sınıf fizik ders kitaplarında yer alan analojileri belirlemek ve sınıflandırmaktır. Fizik ders ... -
Öğretmen adaylarının çevre sorunlarını bilim dalları ve termodinamik yasaları ile ilişkilendirme düzeyleri
Bu çalışmanın amacı; fizik, kimya ve biyoloji öğretmen adaylarının çevre sorunlarını hangi bilim dallar ı ile ilişkilendirdiklerini belirleyerek bu öğretmen adaylarının termodinamik yasalarını çevre sorunları ile ilişkilendirme ... -
Tam stüdyo modelinin fen bilgisi öğretmen adaylarının kavramsal anlamaları ile sosyal duygusal öğrenme, sorgulama ve bilimsel süreç becerilerine etkisi: akışkanlar mekaniği örneği
Ad, Vahide Nilay Kırtak (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2016)Fen öğretimi alanındaki yenilikler ve teknolojik malzemelerin gelişerek eğitim ortamlarına girmeye başlaması yeni öğretim modellerinin uygulandığı sınıfların ortaya çıkmasına sebep olmuştur. Yapılandırmacı öğrenmeye dayanan ...