Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu öğrencileri ile Turizm Fakültesi öğrencilerinin rekreasyonel fiziksel aktivitelere katılım engellerinin incelenmesi ve karşılaştırılması (Balıkesir Üniversitesi örneği)
Künye
Taşer, Veli. Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu öğrencileri ile Turizm Fakültesi öğrencilerinin rekreasyonel fiziksel aktivitelere katılım engellerinin incelenmesi ve karşılaştırılması (Balıkesir Üniversitesi örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2019.Özet
Bu çalışmada amaç Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu öğrencileri ile Turizm Fakültesi öğrencilerinin rekreasyonel fiziksel aktivitelere katımlarının engellenme durumlarının saptanmasıdır. Araştırmanın evrenini, Balıkesir Üniversitesi BESYO ile Turizm Fakültesinde 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklemi ise; Balıkesir Üniversitesi BESYO’daöğrenim gören 150 kişi ve Turizm Fakültesinde öğrenim gören 150 kişi toplam 300 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak daha önce Türkiye’de çeşitli araştırmalarda da kullanılan (Müderrisoğlu ve ark., 2005, Tütüncü ve ark, 2011), “Rekreasyon Faaliyetlerine Katılımı etkileyen unsurlar Ölçeği” uygulanmıştır. Ön uygulama anketlerinden elde edilen verilerle güvenirlik analizi yapılmıştır ve ankette yer alan 28 maddenin güvenirlik-geçerlik katsayısı (Crombach alfa değeri) 0.996 olarak bulunmuştur. Anketimizdeki veriler, istatistiksel sonuçları elde edilme aşamasında uygunluğuna bakılmak suretiyle ki-kare ilişki testi uygulanarak yorumlanmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde ve yorumlarda α=0.05 anlamlılık düzeyi dikkate alınmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 25.0 istatistik programı kullanılmıştır. Sonuç olarak, rekreasyonel fiziksel aktiviteye katılımda cinsiyet, fizyolojik özellikler, alanların durumu, yan nedenler değişkenleri arasında; fakülte ve yüksekokul öğrencilerinin karşılaştırılmasında alanların durumu, negatif içsel denge ve ekonomik durum değişkenleri arasında ve sınıf dağılımına göre fizyolojik özellikler, alanların durumu, ekonomik durum ve organizasyonel unsurlar arasında istatiksel olarak anlamlı farklılıklar görülmüştür. This study set out to identify the participation barriers of physical education and sports school students and tourism faculty students to recreational physical activities. The population of the research comprises the students at Physical Education and Sports School and Tourism Faculty in 2017 – 2018 academic year. 150 students in Physical Education and Sports School and 150 students in Tourism Faculty 150 students (300 in total) constitute the sample of the study. For the data collection tool, “Participation of Recreation Activities Scale” was administered to the participants which had been used in several studies in Turkey before (Müderrisoğluve ark., 2005, Tütüncüve ark, 2011). With the data derived from the pre-test of the scale, reliability analysis of the scale was made and Cronbach reliability coefficient was found as 0.996. The data collected was suitable for nominal and ordinal level data. The data collected after administering the scale were analyzed with the Chi-Square relationship analysis test. In the analysis and interpretation of the data, the significance level was taken as α=0.05. SPSS version 25 was used to analyze the data. The findings of the study suggest that in participating the recreational activities, significant difference was found between physiological features, study fields and side causes. In the comparison of Physical Education and Sports School and Tourism Faculty students, significant difference was found between study field, negative internal balance and economic status. In the comparison of class distribution, significant difference was found between physiological features, study field, economic status and organizational issues.