The effect of using facebook in writing education on writing achievement, attitude, anxiety and self-efficacy perception
Abstract
The objective of the present study was to investigate the effect of Facebook use on writing achievement, writing attitude, writing anxiety and writing self-efficacy of the students in the written expression course. In the study, pre-test post-test quasi-experimental design with study and control groups was used. The experimental group included 96 students attending Psychological Counseling and Guidance Department in the Faculty of Education in a state university located in western Turkey during 2017-2018 academic year fall semester. In the study, the written expression course was instructed with written homework assignments in the control group and by sharing the written assignments on Facebook in the experimental group. The study findings demonstrated that Facebook use produced better results in terms of writing achievements and attitudes when compared to the conventional method, however the impact was not significant in terms of writing self-efficacy and writing anxiety
Source
Universal Journal of Educational ResearchVolume
6Issue
10Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilere yönelik geliştirilen Türkçe dersi yazma becerileri öğretim programının etkililiğinin değerlendirilmesi
Başeğmez, Derya Acar (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)Bu araştırmanın amacı, üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilere yönelik geliştirilen 4. sınıf Türkçe dersi yazma becerileri öğretim programının etkililiğinin değerlendirilmesidir. Araştırmada karma araştırma yöntemlerinden ... -
Yazma stratejileri öğretiminin Türkçe öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerinin yazma başarısına etkisi
Topuzkanamış, Ersoy (2014)Bu araştırmanın amacı, yazma stratejileri eğitiminin Türkçe öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım başarılarına olan etkisini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel ... -
Türkçe öğretiminde yazılı anlatım uygulamaları için bir seçenek yaratıcı yaklaşımı
Maltepe, Saadet (2006)Yazma becerisi,yazma sürecinde yaşanan psikolojik, dilbilgisel ve bilişsel sorunlardan dolayı öğrencilerin genellikle en çok zorlandıkları dil becerisidir. Ayrıca Türkçe derslerindeki öğrenme-öğretme süreçlerinde gerçekleşen ...