Bilimin doğası unsurlarının fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) yaklaşımı ile öğretimi
Citation
Şık, Nisa Ülkü. Bilimin doğası unsurlarının fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) yaklaşımı ile öğretimi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019.Abstract
Bu çalışma Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) eğitimi anlayışı ile hazırlanmış olan, 7. Sınıf Aynalarda Yansıma ve Işığın soğurulması ünitesinin ilköğretim 7. sınıf öğrencileri üzerindeki bilişsel etkilerini ve öğrencilerin FeTeMM anlayışları üzerindeki duyuşsal etkilerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Çalışma grubunu 30 deney, 25 kontrol grubu olmak üzere toplam 55 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda veri elde etmek için bilimin doğası üzerine görüşler anketi, kavramsal anlama testi, FeTeMM tutum anketi ve FeTeMM algı anketi ve öğrencilerin bilim insanı ve mühendis algılarını ortaya çıkarmak için kullanılan ve araştırmacılar tarafından uyarlanan kavram çarkı veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırmada ön test - son test eşleştirilmiş kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen nitel veriler içerik analizi ile nicel veriler ise SPSS 23 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucuna elde edilen bulguları açıklamak için deney ve kontrol grubundan seçilen toplam 10 öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırmada sonucunda FeTeMM eğitimi anlayışı ile hazırlanmış öğretimin öğrencilerin kavramsal anlamalarını geliştirdiği, bilimin doğası anlayışları üzerinde olumlu etkisinin olduğu, FeTeMM kariyer tercihleri açısından mühendis ve bilim insanı algılarında olumlu bir etkiye sahip olduğu; tüm bunların yanında öğrencilerin FeTeMM disiplinlerine yönelik algı ve tutumları üzerinde olumlu etkiye neden olduğu sonucuna varılmıştır. This study was done in order to reveal the affective effects on Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM) understanding of students and cognitive effects of the circulums prepared with the understanding of STEM education on 7th grade students. The study group consists of 55 seventh grade students, 30 of which are experimental and 25 are control groups In order to obtain data for this purpose, the questionnaire on the nature of science, the conceptual understanding test, the STEM attitude questionnaire and the STEM perception questionnaire and the concept wheel used to reveal students' perceptions of scientists and engineers and adapted by the researchers were used as data collection tools. In this study, pretest - posttest matched control group quasi-experimental design was used. Qualitative data obtained from the research were analyzed by content analysis and quantitative data were analyzed by using SPSS 23 program. In order to explain the findings of the analysis, semi-structured interviews were conducted with 10 students selected from the experimental and control groups. As a result of the research, it was found that the education prepared with the understanding of STEM education improved students' conceptual understanding, had a positive effect on the nature of science and had a positive effect on the perceptions of career and scientist in terms of career choice. in addition to these, it was concluded that the students had a positive effect on their perception and attitudes towards STEM disciplines.