Turizm İşletmeciliği Bölümü: Recent submissions
Now showing items 1-20 of 74
-
Turizm işletmelerinde oryantasyon eğitiminin insan kaynakları yönetimi açısından önemi ve buna yönelik program modelinin oluşturulması
(Nazmi Kozak, 2002)Bu çalışmanın amacı, turizm işletmelerinde insan kaynaklarının daha etkin ve verimli kullanılabilmesi ve daha uyumlu bir ça-lışma ortamının sağlanmasına yardımçı olacak şekilde bir "Oryantasyon Egitimi Programının genel ... -
Turizm işletmelerinde krizler etkileri ve krizden çıkış kriz yönetimi
(Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, 2004)Günümüzde turizm işletmeleri, iç ve dış çevrelerinden kaynaklanan kriz yaratıcı pek çok faktörün etkisi altındadırlar. Bunlar, ekonomik, siyasal, sosyo-kültürel, teknolojik ve rekabet boyutundaki dış çevre faktörleri, ... -
Örgütlerde insan kaynakları yönetiminde etiksel ilkelerin uygulanması üzerine görgül bir çalışma
(Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi, 2006)Bu çalıĢmanın amacı, örgütlerin insan kaynakları yönetimi sürecinde etiksel ilkelere uygun davranıĢ sergileyip sergilemediklerini ortaya koymaktır. Bu çerçevede, Bursa ilinde faaliyet gösteren 81 sanayi iĢletmesinde ... -
Örgütlerde iş etiğinin yerleştirilmesinde "Dönüşümcü Liderlik tarzı"nın etkileri üzerine bir değerlendirme
(Balıkesir Üniversitesi, 2003)Bir liderlik tarzı olarak dönüşümcü liderlik, yönetim ve örgüt yazınında giderek daha fazla yer almaya başlamıştır. Öte yandan iş etiği de, örgütsel uygulamalarda her geçen gün kendisine daha fazla gereksinim duyulan ... -
Türk hamamı ve geleneklerinin turizmde uygulanışı (Bursa merkez ilçede bir araştırma )
(Balıkesir Üniversitesi, 2005)Türk milli kültürünün oldukça renkli bir parçası olan hamamlar, kısmen değişikliğe uğramış olsalar da halen varlıklarını devam ettirmektedirler. Bugün az sayıdaki orijinal Türk Hamamlarının yanı sıra termal tesisler, ... -
Türkiye’de yayımlanan sosyal bilimler enstitüsü dergilerinin profili: Marmara ve Ege Bölgesi örneği
(Balıkesir Üniversitesi, 2009)Problem Durumu: Türkiye’de sosyal bilimler enstitüleri tarafından yayımlanan dergilerin nicel yönden artışının nitelik açısından da gelişmeye karşılık bulup bulmadığının araştırılmasında yarar vardır. Bunu ortaya koyabilmek ... -
Turizm yazınında etik: Problemlerin tespiti ve çözüm önerileri üzerine pilot bir araştırma
(İktisat ve Girişimcilik Üniversitesi, 2016)Günümüzde insan ve toplum yapısındaki olumsuz değişimlere ve bozulmalara bağlı olarak bilim dünyasında etik dışı davranışlar görülebilmektedir. Bu nedenle etik değerler önem kazanmış ve birçok farklı mecrada tartışma ... -
The effects of body language in personal selling in tourism industry
(University Prof. Dr Assen Zlatarov, 2008)Personal selling is typically the dominant element ofthe marketing communications mix. And it is also one of the most expensive techniques of marketing. By this way it has a critical importance for business marketing and ... -
İklim değişikliğinin turizme muhtemel etkilerinin analizi
(Detay Yayıncılık, 2009)Küresel ısınma ve dolayısıyla iklim değişiklikleri, dünyanın dengesini değiştiren önemli bir coğrafi olaydır ve bu olaydan tüm flora ve fauna etkilenmektedir. Küresel ısınmanın ortaya çıkaracağı iklim değişikliğinin en ... -
Türkiye nin tanıtımında posta pulları
(Ankara : Türk Standartlar Enstitüsü, 2009)T urizm olgusunun uluslararası alanda hareketliliğe neden olmasıyla birlikte, ülkeler turizmden elde ettikleri ekonomik ve sosyo-kültürel etkilerden en üst düzeyde faydalanma yollarını aramışlardır. Günümüzde turizm ise ... -
Örgütsel gelişmenin sağlanmasında dönüşümcü liderlerin rolü
(Dokuz Eylül Üniversitesi, 2009)Yönetim ve örgüt yazınına 1980’li yıllardan sonra girmiş olan dönüşümcü liderlik, bir liderlik tarzı olarak son yıllarda yoğun bir şekilde araştırılmaktadır. Diğer taraftan, örgütsel performansın bir bütün halinde ... -
Gıda hijyeni ve iyi tarım uygulamaları
(Türk Standartları Enstitüsü, 2009)Sanayileşme ile birlikte yaşam standardının yükselmesi karşısında, gıda üretiminde ve kullanımında yeni eğilimler oluşmuştur. Tüketiciler daha çok hazır gıda maddelerine yönelmiş ve bunun sonucu olarak çok çeşitli gıda ... -
An application on view of tour guiding undergraduate students about Turkish kitchen education
(2010)The people, who spend time most with tourists that are participating to international tourism movements, and company them during their travel, are tour guides. Tour guides have a great impact on developing the county image ... -
Türk turizm otel şirketlerinin oranlar ile finansal analizi
(Gaziantep Üniversitesi, 2012)Turizm sektörü döviz geliri, istihdam, milli gelir, dış tanıtım vb. açılardan Türkiye ekonomisine ciddi katkılar sağlamaktadır. Bununla birlikte turizm ve otel işletmeleri, aşırı rekabet ortamında zaman zaman finansal ... -
Turizm ile yöresel gelişme Sinop için bir turizm gelişim stratejisi önerisi
(ı Fırat Kalkınma Ajansı, 2011)Son yıllarda kitle turizmine karış alternatif turizm eğilimi artmakta ve turizm yoğunlaşması kıyılardan ülkelerin iç kesimlerine doğru yayılmaktadır. Turizmde bu evrim, az gelişmiş Anadolu yöreleri için bir şans ... -
Food safety knowledge and practices of hospitality management students a questionnaire based study in Turkey
(Behran Nejati, 2012)The aim of this study is to review the hospitality management departments students knowledge of food safety, their attitude towards safe food production and the adequacy of their levels of personal hygiene. In order to ... -
Yiyecek içecek işletmelerinde CRM uygulamaları
(2007)Turizm sektöründe ve yiyecek-içecek işletmelerinde yaşanan belirsizlikler ve krizlerden dolayı, işletmeler; potansiyel ve mevcut müşterileriyle ilişkilerini yenilemek ve geliştirmek zorunda kalmışlardır. Bu yüzden işletmeler, ... -
Yeni bir ilişkisel pazarlama yaklaşımı olarak TORQUE modeli: İzmir şehir merkezindeki oteller üzerinde bir araştırma
(Sidas Medya Ltd. Şti., 2011)Ülkemizde turizme yönelik teşviklerin ve gelişmelerin etkisiyle hızla artış gösteren otel işletmelerinin sayıları ve yatak kapasiteleri, var olan rekabetin daha da artmasına neden olmaktadır. Böyle bir rekabet ortamında faaliyet ... -
Effect of product brand logos on marketing and the study of brand logos
(Detay Yayıncılık, 2010)In a world of globalization today, enterprises present millions of products. In order to gain a competitive advantage, enterprises provide the consumers with an unlimited data flow concerning their products by means of ... -
The relationship between product inovation and fusion cuisine in food and beverage establishments a discussion on Turkish cuisine
(CRC Press, 2012)The competition nowadays in globalization process deeply influences the tourism industry as well as the other industries. The increasing differentiation in demands and expectations of tourists forces tourism establishments ...