İşletmelerde dönüşümcü ve etkileşimci liderlik ile örgütsel sinizm ilişkisinde örgütsel politika algısının aracılık etkisi
Citation
Sezgin, Gül. İşletmelerde dönüşümcü ve etkileşimci liderlik ile örgütsel sinizm ilişkisinde örgütsel politika algısının aracılık etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019.Abstract
İşletmelerin etkin bir şekilde varlığını devam ettirebilmeleri için etkili şekilde yönetilmesi gerekmektedir. Yöneticiler liderlik davranışlarını etkili şekilde kullanabiliyorsa başarıdan ve devamlılıktan söz edilebilir. Bu bağlamda tez çalışmasının amacını dönüşümcü ve etkileşimci liderlik, örgütsel politika algısı ile örgütsel sinizm arasındaki ilişkinin kuramsal ve görgül olarak incelenmesi oluşturmaktadır. Çalışmanın evrenini Karaman, Kocaeli ve İstanbul illerinde faaliyet gösteren 42 banka şubesi oluşturmaktadır. 42 banka şubesinde toplam 850 kişi çalışmakta olup, 367 kişiye anket uygulanmıştır. Sonrasında etkileşimci, dönüşümcü, örgütsel sinizm ve örgütsel politika algısı ölçekleri ile ilgili doğrulayıcı ve açıklayıcı faktör analizi yapılmıştır. Tanımlayıcı istatistiklerin yapılmasının ardından hipotezlere ilişkin korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Yapılan analiz sonucunda etkileşimci, dönüşümcü, örgütsel sinizm ve örgütsel politika algısı arasında istatistikî olarak anlamlı sonuçlar elde edilmiştir. Businesses need to be managed effectively so that they can continue to exist effectively. Success and continuity can be mentioned if managers can use their leadership behaviors effectively. In this context, the aim of the thesis study is the theoretical and empirical investigation of the relationship between transactional and transformational leadership, organizational policy perception and organizational cynicism. The universe of this study consists of 42 bank branches operating in the provinces of Karaman, Kocaeli and İstanbul. A total of 850 people were employed in 42 bank branches and 367 people were surveyed. Then, confirmatory and explanatory factor analysis were conducted about the interactional, transformational, organizational cynicism and organizational policy perception scales. After doing descriptive statistics, correlation and regression analyzes for hypotheses were performed. As a result of the analysis, statistically significant results were obtained between transactional, transformational, organizational cynicism and organizational policy perception.