İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bilgisayara yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Balıkesir örneği
Abstract
Bu çalışmada, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bilgisayara yönelik tutumları cinsiyet, sınıf ve okul değişkenleri açısından incelenmiştir. Bu amaçla, Balıkesir ilindeki 3 ilköğretim okulunun 6, 7 ve 8. sınıflarında öğrenim görmekte olan 155'i kız, 115'i erkek, 270 öğrenci ile çalışılmıştır. Çalışmanın sonucunda, öğrencilerinin bilgisayara yönelik tutumlarının olumlu olduğu belirlenirken, sınıf düzeyi ve okul türü ile bilgisayara yönelik tutum arasında anlamlı bir farklılık olduğu, ancak cinsiyet ile bilgisayara yönelik tutum arasında anlamlı farkın olmadığı görülmüştür. In this study, elementary students' computer attitudes were investigated in accordance with some variables: gender, school type, and student's grade. The sample group of the study consisted of 270 randomly selected 6th, 7th and 8th grade students at three elementary schools in Balıkesir. According to the results of Kruskal Wallis test, there is significant difference between students' school types and grades in their computer attitudes. On the other hand, it was found that there is no a significant difference between their computer attitudes and gender.