Konaklama işletmeciliğinde stratejik yönetim süreci: kavramsal bir yaklaşım
Özet
Stratejik yönetim genel olarak organizasyonların gelecekte ulaşmak istediği amaçları ve bu amaçlara erişmek için izleyeceği yolları ifade etmektedir. Konaklama sektöründe yer alan işletmelerde başarılı bir stratejik yönetim sürecinin uygulanması, hem iç ve dış fırsatların daha iyi değerlendirilmesine hem de tehditlerin bertaraf edilmesi için daha uygun tedbirlerin alınmasına yardımcı olacaktır. Küresel ölçekli gelişmeler karşısında özellikle talep ve rekabet açısından kırılgan bir yapıya sahip olan konaklama işletmelerinin gelecekteki belirsizliklere karşı daha iyi pozisyon almaları için stratejik yönetim kavramını tartışmaya açmaları gerekmektedir. Strategic management in general implies the goals which organizations desire to achieve and the ways to be fallowed in future. A successful implication of strategic management in organizations in the lodging industry will help both evaluate inner and external opportunities and take precautions to eliminate various threats. In the face of global developments, the concept of strategic management in accommodation managements which have fragile structures especially with regard to demand and competition should be discussed in order for these organizations to have a better position against uncertain events in future.