Otel işletmelerinde ilişkisel pazarlama üzerine karşılaştırmalı bir araştırma
Abstract
Rekabet ortamında, kalite, ürün fiyatlarının birbirine çok yakın olması, isletmeleri bu ürünlerin satısında farklı pazarlama stratejilerin uygulamaya yöneltmistir. Bu farklı pazarlama stratejileri literatürde modern pazarlama adı altında görülmektedir. İliskisel pazarlama modern pazarlama altında bulunan, düsünce olarak eski ancak kavramsal olarak son yıllarda gelistirilmis yeni bir pazarlama felsefesidir. Bu arastırmada termal turizme hizmet veren 4 yıldızlı otellerle aynı niteliklere sahip diger 4 yıldızlı otellerin iliskisel pazarlama uygulamalarının karsılastırılması amaçlanmaktadır. Anket çalısması ile elde edilen bulgulara göre, 4 yıldızlı termal turizm otelleri ile aynı niteliklere sahip diger 4 yıldızlı oteller arasında iliskisel pazarlama uygulamaları açısından anlamlı farklılıklar bulunmustur. Bu farklılıklar, personel hizmeti, otel yönetimi, otelin odası, konumu ve yemekleri baslıkları altında ortaya çıkmıstır. The similarities in product quality and processes lead firms to employ different marketing strategies, categorized as modern marketing. Relationship marketing under this category is an old concept in a new conceptual framework. This research compares relationship application of four star touristic thermal hotels to other four star hotels with the same qualifications. According to the research findings derived from the survey study, there are meaningful differences between thermal hotels and the other hotels in regard of relationship marketing. This differences are in personnel service, room, food, and the location of hotel.