İzmir, Çanakkale ve Balıkesir illerinde keçi sütü ve ürünleri tüketiminin analizi üzerine bir araştırma
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2017Author
Engindeniz, SaitAktürk, Duygu
Savran, A Ferhan
Koşum, Nedim
Taşkın, Turgay
Kesenkaş, Harun
Gökmen, Mukadderat
Uzmay, Ayşe
Çınar, Gökhan
Metadata
Show full item recordAbstract
Bu çalışmanın amacı; lzmir, Çanakkale ve Balıkesir illerinin kentsel alanındaki hane halklarının keçi sütü ve ürünleri tüketim yapısını analiz etmektir. Araştırmada oransal örnekleme ile kent merkezlerinde yaşayan 500 hane halkından anketle veriler derlenmiştir. Keçi sütü ve ürünleri tüketimini etkileyen faktörlerin analizinde Iojistik regresyon (logit model) kullanılmıştır. 95 hane halkının keçi sütü, 166 hane halkının keçi peyniri, 50 hane halklnln ise keçi yoğurdu tükettiği saptanmıştır. Yıllık ortalama kişi başına tüketim; keçi sütü için 2.98 kg, keçi peyniri için 5.86 kg, keçi yoğurdu için ise 2.16 kg olarak hesaplanmıştır. Logit model sonuçları, ürüne ilişkin bilginin hem keçi peyniri, hem de keçi sütü tüketiminde önemli bir faktör olduğunu göstermektedir. Hane halkları keçi sütü ve ürünlerinin önemi ve yararları konusunda bilgilendirilmeli, ürünlerin kalite standartları konusunda bilinçlendirilmeli, ambalajlı ve markalı ürünleri seçmeleri konusunda yönlendirilmelidir. The main purpose of this study is to analyze goat milk and products
consumption structure of households in urban part of Izmir, Canakkale and
Balikesir Provinces. Data has been collected from 500 households residing in
the city centers through proportional sampling. Logistic regression (logit
model) was used for the analysis of factors which affect consumption of goat
milk and products. It was determined that 95 households consume goat milk,
166 households consume goat cheese and 50 households consume goat yogurt.
Annual mean consumption per person was calculated to be 2.98 kg for goat
milk, 5.86 kg for goat cheese and 2.16 kg for goat yogurt, respectively. Results
of logit model show that knowledge of the product is an important factor in
consumption of both goat cheese and goat milk. Consumers should be
informed on the importance and benefits of goat milk and products, their
awareness should be raised in regard to quality standards of products and they
should be guided into opting for packaged and branded products.