Ters yüz sınıflar modelinin kullanıldığı fen öğretimi laboratuvar uygulamaları dersinin öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi gelişimlerine etkisinin incelenmesi
Künye
Öztürk, İpek Gizem. Ters yüz sınıflar modelinin kullanıldığı fen öğretimi laboratuvar uygulamaları dersinin öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi gelişimlerine etkisinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. 2017.Özet
Bu çalışmanın amacı, 3.sınıf fen bilgisi öğretmen adaylarının, ters yüz sınıf modelinin kullanıldığı Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları II dersinde pedagojik alan bilgisi (PAB), Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB ) düzeyleri ile TPAB özgüvenlerinde meydana gelen değişimi belirlemektir. Çalışma ters yüz sınıf modeliyle web 2.0 araçlarının öğretilmesi ve laboratuvar ortamında uygulamalı ders işleyişi sırasında 9 farklı web 2.0 aracının kullanılmış olması bakımından literatürdeki diğer çalışmalardan ayrılmaktadır. Uygulamalı dersler 2016 bahar yarıyılında gerçekleştirilmiştir. Araştırma karma araştırma yöntemlerinden biri olan gömülü/bütünleşik araştırma desenine göre yürütülmüştür. TPAB ve TPAB özgüven ölçekleri nicel veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Çalışmanın nitel bölümünde ise gözlemler, yarı yapılandırılmış bireysel-grup görüşmeleri ve doküman incelemesi gerçekleştirilmiştir. Nicel veri analizi için, TPAB ve TPAB özgüven ölçekleri SPSS 24.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Nitel veri analizi için ise hem betimsel analiz hem de içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Araştırma sonucunda, fen bilgisi laboratuvar uygulamaları dersinde öğretmen adaylarının PAB ve TPAB’larında gelişim görülmüştür. Ayrıca TPAB ve TPAB özgüven ölçeklerinde ilk test-son test arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Ters yüz sınıf modelinin uygulanmasında daha çeşitli web 2.0 araçları kullanılarak bu model geliştirilebilir ve uygulamalı çalışmalar arttırılabilir. The aim of this study is to investigate third-grade prospective science teachers’ pedagogical content knowledge (PCK) and technological pedagogical content knowledge (TPCK) levels and changes in their TPCK self-confidence during the Science Teaching Laboratory Practices II Lecture in which flipped classroom model was used. The study is different from other studies in the literatüre in that the teaching of webs 2.0 tools with the flipped classroom model and the use of 9 different webs 2.0 tools in the laboratory atmosphere during the practical lecture. Practical lectures were held in Spring Semester 2016. The study was carried out with embedded design as a part of a mixed method. TPCK and TPCK self-confidence scales were used as quantitative data colecting tools. As fort the qualitative part of the study, observations, semi-structured individual-group interviews and document analysis were carried out. The data collected from TPCK TPCK self-confidence scale were analyzed by using SPSS 24.0 content and descriptive analyses were used from qualitative data analysis. The validity and reliability of the study were carried out. As a result of the research, the development of PCK and TPCK of teacher candidates in Science Teaching Laboratory Practice II Lecture was seen. There were also significant differences between TPCK and TPCK self-confidence scales between the pre-test and the post-test. Flipped classrooms model may be developed by including various of webs 2.0 tools and practical studies may be increased.