Foreign language teachers' interactions with their students on facebook
Künye
Börekci, Rabia. Foreign language teachers' interactions with their students on facebook. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017.Özet
Limited studies are conducted to investigate foreign language teachers’ interactions with their students on Facebook. Specifically, in the Turkish FL context, related literature on FL teachers’ interactions with their students on Facebook is quite insufficient. Therefore, this descriptive research aims to examine the level of FL teachers’ interactions with their students on the social networking service, Facebook, and the effects of certain variables such as age, gender, teaching experience, teaching level, graduation level, Facebook use in years, the frequency of visit, time spent on Facebook, the number of friends, the number of student friends, the device used for Facebook connection and in-service training course regarding computer use on this interaction. The sample group consisted of 146 FL teachers working at different levels of schools in Balıkesir, Turkey. A background questionnaire and a survey which contains 46 items to investigate the level of FL teachers’ interactions on Facebook and their perceptions about students’ were administered to the sample group. Then, the frequencies, mean scores, and standard deviation were computed. Besides, the relationship between certain variables and survey items were analyzed with t-test and ANOVA. The results indicate that FL teachers prefer mainly passive behaviors while interacting with their students on Facebook. Similarly, FL teachers also have the perceptions that their students prefer passive behaviors while interaction on Facebook. Additionally, gender, school type, graduation degree and time spent on Facebook have effects on some items in the scale. It is recommended that FL teachers should be aware of creating a positive environment for interaction on Facebook and in that way, teachers support their learners’ personal and academic development. Yabancı dil öğretmenlerinin Facebook üzerinden öğrencileri ile etkileşimleri üzerine çok az çalışma yapılmıştır. Özellikle, Türkiye'de yabancı dil öğretimi kapsamında, öğretmenlerin Facebook üzerinden öğrencileri ile etkileşimleri konusundaki ilgili alan yazın oldukça yetersizdir. Bu nedenle, bu betimsel çalışma bir sosyal paylaşım sitesi olarak Facebook’ta yabancı dil öğretmenlerinin öğrencileri ile olan etkileşim düzeyleri ve yaş, cinsiyet, mesleki tecrübe, okul türü, mezuniyet düzeyi, Facebook kullanım yılı, kullanım sıklığı, Facebook’ta harcanan süre, arkadaş sayısı, öğrenci arkadaş sayısı, Facebook bağlantısında kullanılan aygıt ve bilgisayar kullanımı ile ilgili alınan hizmet-içi kurslar gibi çeşitli değişkenlerin bu etkileşim düzeyine etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Örneklem grubu, Balıkesir il merkezinde çeşitli düzey okullarda çalışan 146 İngilizce öğretmeninden oluşmaktadır. Örneklem gruba, veri toplama aracı olarak bir arka plan anketi ve 46 maddeden oluşan, yabancı dil öğretmenlerinin Facebook üzerinden öğrencileri ile etkileşimleri ve öğrencileri ile ilgili algılarına yönelik bir anket uygulanmıştır. Ardından, yüzdelik frekanslar, aritmetik ortalama, ve standart sapma hesaplanmıştır. Ayrıca, değişkenler ve ölçek maddeleri arasındaki ilişkiler bağımsız örneklem t-testi ve ANOVA ile analiz edilmiştir. Sonuçlar, yabancı dil öğretmenlerinin öğrencileriyle Facebook üzerinden etkileşimlerinde çoğunlukla edilgen davranışları tercih ettiğini göstermiştir. Benzer şekilde, yabancı dil öğretmenleri, öğrencilerinin de Facebook üzerinden etkileşim konusunda edilgen davranışları tercih ettikleri algısına sahiptirler. Ek olarak, cinsiyet, okul türü, mezuniyet düzeyi ve Facebook’ta geçirilen sürenin bazı maddeler üzerine etkisi olduğu görülmektedir. İngilizce öğretmenlerinin Facebook üzerinden olumlu etkileşim ortamları oluşturma konusunda bilgi sahibi olmaları ve böylece, öğretmenlerin, öğrencilerinin kişisel ve akademik gelişimlerini desteklemeleri önerilmektedir.