Tag questions and their use in language learning
Citation
Güneri, Özge Edibe Özalp. Tag questions and their use in language learning. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017.Abstract
Yabancı dil olarak İngilizce eğitiminde eklenti soruların öğrenilmesi ve doğru bir şekilde kullanılması İngilizceyi bir yabancı dil olarak öğrenen birçok öğrenci için olduğu gibi, Türk öğrenciler için de bir sorundur. Dolayısıyla İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerinin eklenti soruların kullanımında başlıca hangi alanlarda sorun yaşadıklarının belirlenmesi, ilgili gramer öğelerinin dil öğreticileri için daha iyi planlanabilmesi ve kolaylaştırılabilmesi noktasında oldukça önemlidir. Balıkesir Üniversitesi Turizm Fakültesinde yabancı dil olarak İngilizce alan turizm öğrencileri içinde durum benzerlik göstermektedir. Bu çalışma Balıkesir Üniversitesi Turizm Fakültesinde İngilizce öğrenen lisans öğrencilerinin İngilizce ‘deki eklenti sorunların kullanımı konusunda ne derece yeterli olduklarını ve öğrencilerin eklenti soruları doğru şekilde üretebilmelerinin cinsiyetleri ile, kaç yıldır İngilizce öğrenmekte oldukları, İngilizce Öğrenmeyi ne kadar erken yaşta başladıkları ve son olarak öğrencilerin yaşları ile bir ilişkisinin olup olmadığını bulmayı amaçlamaktadır. Çalışma 2015-2016 akademik yılının bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın katılımcıları Balıkesir Üniversitesi Turizm Fakültesinde öğrenim görmekte olan 120 lisans öğrencisinden oluşmaktadır. Turizm Fakültesinde eğitim görmekte olan ve dil yeterlilik düzeyi açısından birbirine yakın olan bu katılımcılara Michigan Test of English Language Placement (MTELP, 2017) bir seviye belirleme sınavı uygulanmıştır. Yapılan seviye tespit sınavı ile birbirlerine yakın dil yeterlilik becerisine sahip olduğu düşünülen 60 lisans öğrencisi çalışmanın katılımcıları olarak seçilmiştir. Öğrencilere farklı ders kitaplarından uyarlanmış ve öğrencilerin farklı soru tipleri yardımı ile eklenti soruları başarılı bir şekilde kullanabilme derecelerini ölçmeyi amaçlayan bir başarı testi verilmiştir. Öğrencilerin başarı testi notları, hem genel test başarısı olarak hem de alt bölümler dikkate alınarak değerlendirilmiştir. Öğrencilerin başarı düzeyleri yaşlarına, cinsiyetlerine, dil öğrenim geçmişleri ve bu dili öğrenmeye başlama yaşları gibi değişkenlere göre analize tabi tutulmuştur. Yapılan analizler Balıkesir Üniversitesi Turizm Fakültesi öğrencilerinin İngilizcedeki eklenti soruların kullanım başarılarının cinsiyete göre anlamlı şekilde farklılık gösterdiğini ortaya koymaktadır. Öte yandan, yapılan analizler ve elde edilen sonuçlar, yaş ile eklenti soruların başarılı şekilde kullanımı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkinin olmadığını ortaya koymuştur. Bu çalışmanın ortaya çıkardığı bir başka sonuç ise İngilizce öğrenimine erken yaşta başlamak ile eklenti soruların kullanımında daha başarılı olunması arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı yönündedir. Bu çalışma ile elde edilen son bulgu ise dil öğrenimi geçmişinin, 1 ile 10 yıl arası ile 10 yıldan fazla bir süredir İngilizce öğreniyor olmak arasında, anlamlı bir etkinin olmadığı saptanmıştır. The learning of English tag questions and accurate use of them have been difficult for many students learning EFL, and the same is true for Turkish students learning EFL. Therefore, finding out in what areas Turkish learners of EFL have difficulty in producing English tag questions is very important to better plan language teaching curriculum and facilitate the learning of English tag questions. This is also true for the students studying at Balıkesir University, Tourism Faculty. This study was conducted at Balıkesir University, Tourism faculty during 2015-2016 Spring term. It aimed to find out the proficiency levels of the students in the production of English tag questions, and to find out if their achievement scores significantly change depending on their age, gender, duration of their English educational background (and how early they started to learn English. The participants of the study are 60 university students attending Balıkesir University, Tourism faculty. All the available students studying at Tourism Faculty were given a placement test prior to the achievement test to have a homogenous proficiency levels for the participants. The achievement test was adopted from some course books used in the teaching of English considering students proficiency levels. The achievement scores of the participants reveal that there is a significant relationship between students‘ achievement scores and their gender. On the other hand, the findings also reveal that there is not a significant relationship between students‘ ages and their achievement scores. The third finding of this study is that starting to learn English at primary school or at later school stages does not differ in students‘ achievement scores. The last finding of the study is that having been learning English between 1-and 10 years and more than 10 years does not significantly correlate with the students‘ achievement scores.