Otel işletmelerinde gastronomi etkinlikleri: Bir örnek olay analizi
Citation
Arslan, Cansu. Otel işletmelerinde gastronomi etkinlikleri: Bir örnek olay analizi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017.Abstract
Son yıllarda giderek popüler hale gelen gastronomi, otel işletmeleri bünyesinde uygulanan çeşitli faaliyetlerde yer alan önemli bir unsurdur. Her otel işletmesinin uygulamakta zorlandığı gastronomi, işletmeler arasında rekabet unsurunu oluşturmakta ve bu sayede oteller için ayrıcalık sağladığı düşünülmektedir. Yiyecek içecek faaliyeti olan gastronomi, otellerde bir takım etkinliklerle gündeme gelmektedir. Bunlar arasında tadım günleri, yemek pişirme etkinliği, festivaller ve gastro turlar bulunmaktadır. Söz konusu etkinliklerin otel işletmelerinde uygulanması ise bu çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı; otel işletmelerinde uygulanan gastronomi ile ilgili etkinliklerin neler olduğunu, ne sıklıkla tekrarlandığını ve otele katkısı olup olmadığını belirlemektir. Bu amaca ulaşmak için, kavramsal bölümler için literatür incelenmiş, son bölümde otel işletmelerinden İstanbul’da bulunan Radisson Blu Otel Şişli’de bir değerlendirme yapılmıştır. Çalışma nitel araştırma yöntemi olup, bir örnek olay incelemesidir. Örneğe ilişkin verilere ulaşmak için, yüz yüze görüşme tekniği kullanılmış, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği tercih edilmiştir. Bununla birlikte danışman onayıyla deneğe yönetilmek üzere 20 adet görüşme sorusu oluşturulmuştur. Toplanan veriler çalışmanın amacına uygun olarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda, gastronomik etkinlikler arasında en çok tadım günleri ve cooking classların uygulandığı, otelin yıl boyu açık olmasından dolayı her ay bir aktivitenin olduğu ve bunun şefe bağlı olarak yapıldığı, ayrıca uygulanan aktivitelerin otele rakiplerine göre bir ayrıcalık kazandırdığı ve extra gelir getirdiği tespit edilmiştir. Gastronomy, which has become increasingly popular in recent years, is an important element in the various activities implemented within the hotel business. Gastronomy, which is too hard for some hotel businesses to implement, constitutes a competition among the businesses and it is thought to be an edge for the hotel in this respect. Gastronomy, it is a food and beverage activity and it comes to the agenda of the hotels together with several activities. These activities include tasting days, cooking classes, festivals and gastro tours. The implementation of these activities in the hotel businesses constitutes the subject of this study. The aim of this study is to determine what the applied gastronomic activities in the hotels are, how often they are repeated and whether they contribute to the hotel or not. In order to achieve this aim, the literature for the conceptual parts was reviewed, and at the last part, an evaluation was made at the Radisson Blu Hotel Şişli, which is one of the chain hotels situated in Istanbul. The study uses a qualitative research method and it is a case study. To reach the data for the case, face-to-face interview technique is used and semi-structured interview technique is preferred. 20 interview questions were created to be asked to the informant by the supervisor's approval. The collected data were analyzed in accordance with the purpose of the study.As a result of the study, it has been determined that most of the gastronomic activities include the tasting days and cooking classes, the hotel has an activity every month because it is open year-round and this activity is made depending on the chef. It has also been found that the activities carried out have given the hotel an edge among its competitors and earn extra income.