Uluslararası Skal Ödülü "Turizm Eğitim Oscarı" almış turizm rehberliği eğitimi veren yükseköğretim kurumlarının hizmet kalitesi ölçümü: Turizm rehberliği öğrencileri üzerine bir araştırma
Citation
Deveci, Bahar. Uluslararası Skal Ödülü "Turizm Eğitim Oscarı" almış turizm rehberliği eğitimi veren yükseköğretim kurumlarının hizmet kalitesi ölçümü: Turizm rehberliği öğrencileri üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016.Abstract
Son yıllarda Türkiye’de önemini daha da hissettirmeye başlayan turizm olayı, büyük bir hızla gelişmektedir. Bu gelişim sürecinde, ülke turizminin daha iyi noktalara ulaşmasında turist rehberlerinin de payı büyüktür. Günümüzde de turist rehberleri, sektörün vazgeçilmez dinamiklerinden biri haline gelmiştir. Bu nedenle bilgisi, becerisi, tutum ve davranışları ile ülkeyi temsil edecek ve doğru tanıtacak, ziyaretçilerin memnun ve olumlu izlenimle ülkelerine geri dönmesini sağlayacak nitelikli ve kaliteli turist rehberlerinin yetiştirilmesi için turizm ve rehberlik eğitimi ciddi, hassas ve üzerinde önemle durulması gereken bir konudur. Bu hususta da yükseköğretim kurumlarındaki eğitimin kalitesi en önemli faktörlerden biridir. Çalışmada Skal Ödülü almış lisans düzeyinde turizm rehberliği eğitimi veren üç yükseköğretim kurumunda öğrenim gören turizm rehberliği öğrencilerinin, yükseköğretim hizmet kalitesini nasıl değerlendirdiğini belirlemek amacıyla bir araştırma yapılmıştır. Araştırmada anket tekniği kullanılmış ve elde edilen veriler istatistiki analizlere tabi tutulmuştur. Çalışma beş ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde giriş ana başlığı altında araştırmanın konusu, amacı, önemi, varsayımları, kapsam ve sınırlılıkları ile tanımlar yer almaktadır.İkinci bölüm ilgili alanyazın bölümünden oluşmakta ve ilgili alanyazın bölümü kuramsal çerçeve ve ilgili araştırmalar olarak iki kısımda ele alınmaktadır. Kuramsal çerçeve turizm ve turist, eğitim, mesleki eğitim, turizm eğitimi ve turizm rehberliği eğitimi, hizmet, hizmet kalitesi, yükseköğretimde hizmet kalitesi ve Skal alt bölümleri olmak üzere dört bölümden oluşmakta ve bu konularla ilgili açıklayıcı bilgiler verilmektedir. İlgili araştırmalar bölümünde ise yükseköğretimde hizmet kalitesi ile ilgili yapılan çalışmalara yer verilmektedir. Çalışmanın üçüncü bölümünde; Skal Ödülü almış lisans düzeyinde turizm rehberliği eğitimi veren üç yükseköğretim kurumunda öğrenim gören turizm rehberliği öğrencilerinin yükseköğretim hizmet kalitesini nasıl değerlendirdiklerini belirlemek amacıyla yapılan araştırmanın süreci ve yöntemi değerlendirilmektedir. Dördüncü bölümde araştırmanın bulgularına ve son bölümde ise araştırmanın sonuçlarına yer verilmekte ve bu sonuçlara ilişkin öneriler geliştirilmektedir. In recent years, tourism events in Turkey have begun to make the importance felt even more which are growing very rapidly. In this development process, tourist guides’ support is huge on the country’s tourism success. Today, tourist guides are one of the essential dynamics in the industry. Therefore, tourism and guidance training is a serious and delicate issue in order to train qualified tourist guide who can represent our country and can present it well with his/her knowledge, skills, attitudes and behaviors by providing the visitors positive impressions as well as satisfactory return to their countries. A study has been conducted to determine how the quality of higher education service is evaluated by tourist guiding students studying at three higher education institutions with Skal Award and also teach tourist guide training at a bachelor degree. The study contains five main sections. In the first part, under the main introduction title of the study, the studys topic, its goal, importance, assumptions, scope, boundaries and terms are stated. The second part includes relevant literature and the relevant literature section has been discussed in two parts as of the theoretical framework and the related researchs. The theoretical framework consist of four main bodies some of which are tourism and tourist, education, vocational training, tourism training and tourism guide training, service, the quality of service, the quality of service on higher education and Skal subdivisions and some comprehensive information and insights have been presented. In related researchs’ section, studies about the quality of service on higher education are stated. The third part of the study, the study’s process and method has been evaluated to determine how the quality of higher education service is evaluated by tourist guiding students studying at three higher education institutions with Skal Award and also teach tourist guide training at a bachelor degree. In the fourth part, the research findings and in the last part the results of research are presented and some proposals are developed for these reseults.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Dönemsel olayların turizm ekonomisine etkileri ve çözüm önerileri
Gönen, İbrahim (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Dönemsel olaylar olarak tanımlanan, terör, ekonomik krizler, doğal afetler, savaşlar, sosyal kanşıklıklar, salgın hastalıklar vb. ve bunların etkili olduğu dönemler ülkelerin genel ekonomilerinde ve dolayısıyla turizm ... -
Bir turizm potansiyeli olarak kaplıca turizminin değerlendirilmesi (Kangal-Balıklı kaplıca uygulama çalışması)
Selvi, Murat Selim (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1996)Üç bölümden oluşan çalışmanın temel kavramsal yönünü oluşturan birinci bölümde genel turizm olayına bir yaklaşımda bulunmakta fayda görülmüştür. Onu kaplıca turizmiminin oluşumuna imkan hazırlayan jeotermal kaynakların ... -
Türkiye'de ulusal turizm örgütlerinin yapısal analizi ve turizm pazarlamasına katkılarına yönelik bir araştırma çalışması
Gümüş, Hacer (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Toplum içerisinde aynı yönde faaliyetlerde bulunan kişi veya işletmeler bir araya gelerek çeşitli örgütlenmeler oluştururlar. Sivil Toplum Örgütü olarak da adlandırılan bu örgütlenmeler kendi alanları ile ilgili çalışmalar ...