Türkiye imajının geliştirilmesinde profesyonel turist rehberlerinin rolü (Alman turistler üzerine bir araştırma)
Künye
Güzel, F. Özlem. Türkiye imajının geliştirilmesinde profesyonel turist rehberlerinin rolü (Alman turistler üzerine bir araştırma). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006.Özet
Her insanın olduğu gibi her ülkenin de dışa yansıttığı bir imajı bulunmaktadır ve sahip oldukları imajlar ülkenin kimliği gibi görülmektedir. Turistler çeşitli seçenekler arasında nereye gideceğine karar verirken, zihnindeki ülke imajından etkilenebilmektedir. Özellikle ilk kez yapılan ziyaretlerde imaj oluşumu çok önemlidir. Rehberler, çeşitli ülke insanlarıyla karşılaşan ilk kişi olmaları ve turistlerle ülke insanları arasında diyalog kuran kişiler olmaları nedeni ile turistlerin gözünde ülke imajını geliştirebilecek ya da kuvvetlendirebilecek en önemli turizm çalışanlarıdır. "ürkiye İmajının Geliştirilmesinde Profesyonel Turist Rehberlerinin Rolü (Alman Turistler Üzerine Bir Araştırma)" isimli yüksek lisans tezinin amacı, Profesyonel Turist Rehberlerinin, Türkiye imajının geliştirilmesindeki rolü ve etkilerini belirlemektir. Bu amaçla hazırlanan çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde Profesyonel Turist Rehberliği mesleği incelenmiştir. İkinci bölümde imaj kavramının analizi yapılarak, çeşitleri, ülke imajının önemi, yapılan araştırmalar ışığında Türkiye'nin genel imajı ortaya konulmaya çalışılmıştır. Ülke imajını geliştirebilecek unsurlardan örnekler verilmiştir. Üçüncü bölümde ise Antalya'da Alman turistler üzerine anket çalışması yapılmıştır. Araştırmada rehberlerin ülke imajını geliştirmedeki rolleri ölçülmeye çalışılmıştır. As every human has, there is an image of every country reflecting outside and the images that they have seem like their identity. Tourists could be affected with the country image in their minds, while taking decision among various alternatives where to go. Especially the image formations are fairly important on the first visits. Guides, being the first person who welcome various countries' humans and the person who set up dialogue between the country's humans and the tourists, are the most important tourism employees who could develop the country image or make it stronger on the tourists' eye. The aim of the master thesis named "The Role of Professional Tourist Guides On Developing The Image of Turkey (A Study On German Tourists)" is measuring tourist guides' roles and effects on the developing Turkey's image. The study contains three sections. In the first section, professional tourist guiding is researched. In the second section, while the concept of the image being analyzed, the importance of the country image and the general image of Turkey was tried to be put forward with the studies done before. Examples of the factors that might progress the image were given. In the third section, a questionnaire on German tourist was held in Antalya. On the study, the roles of the guides on developing the country image were tried to be measured.