Yayın tarihi için Burhaniye Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu listeleme
Toplam kayıt 68, listelenen: 1-20
-
Auditing managerial training needs of Turkish small and medium-sized hotel enterprises
(2003)The number and importance of small and medium-sized hotel enterprises (SMHEs) is increasing. As in many countries, SMHEs in Turkey play a great role in the economy, due to their significant share within the tourism industry ... -
Balıkesir organize sanayi bölgesi KOBİ yöneticilerinin "organizasyon" algıları üzerine bir araştırma
(2007)Bu çalışmada, faktör analizi kullanılarak Balıkesir İli Organize Sanayi Bölgesinde faaliyet gösteren Küçük ve Orta Ölçekli işletme yöneticilerinin “Organizasyon”a bakış açıları tanımlanmaya çalışılmıştır. Ülkelerin ihracat ... -
KOBİ yöneticilerinin teknolojiye bakış açılarının belirlenmesine yönelik açıklayıcı bir araştırma: Balıkesir ili organize sanayi bölgesi örneği
(2008)Bu çalışmada, faktör analizi kullanılarak Balıkesir İli Organize Sanayi Bölgesinde faaliyet gösteren Küçük ve Orta Ölçekli İşletme yöneticilerinin teknolojiye bakış açıları araştırılmıştır. Teknoloji, işletmelere haberleşmede, ... -
Otel işletmelerinde ilişkisel pazarlama üzerine karşılaştırmalı bir araştırma
(2009)Rekabet ortamında, kalite, ürün fiyatlarının birbirine çok yakın olması, isletmeleri bu ürünlerin satısında farklı pazarlama stratejilerin uygulamaya yöneltmistir. Bu farklı pazarlama stratejileri literatürde modern pazarlama ... -
Konaklama işletmeciliğinde stratejik yönetim süreci: kavramsal bir yaklaşım
(2010)Stratejik yönetim genel olarak organizasyonların gelecekte ulaşmak istediği amaçları ve bu amaçlara erişmek için izleyeceği yolları ifade etmektedir. Konaklama sektöründe yer alan işletmelerde başarılı bir stratejik yönetim ... -
Altınoluk'ta turizmin gelişmesini etkileyen sorunlar: Hizmet işletmelerinde bir araştırma
(2011)Altınoluk, potansiyel turistleri herhangi bir destinasyona yönlendiren en önemli unsurlardan biri olan, özellikle iç pazarda "bilinirlik düzeyi" yüksek bir destinasyon olarak ön plana çıkmaktadır. Bu noktadan hareketle bu ... -
Sürdürülebilir turizm kapsamında Burhaniye’nin alternatif turizm potansiyeli
(2011)Dünyada hızla büyüyen turizm sektörü, ülkelerin kalkınmasında önemli rol oynamakta ve hızlı bir şekilde geliştiği görülmektedir. Değişen ve gelişen bir sektör olarak turizm, farklı ve alternatif ürünler sunduğu sürece ... -
Tüketicilerin beyaz eşya satın alma karar sürecinde marka algılarına yönelik bir araştırma
(2011)Günümüzde işletmeler arasında yaşanan yoğun rekabet, tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyebilmeyi, buna bağlı olarak benzersiz bir ürün yaratmayı ve ürünün farklılığını ortaya koyabilmeyi son derece önemli hale ... -
The effects of unemployment and income on crime: A panel data analysis on Turkey
(2011)Today, the reason of the crime is a subject, that attract much attention from the researchers. It is accepted that the growth of the crime rates damages population by psychologically and economically. The issue of the ... -
Termal turizmde tüketici satın alma davranışını etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Gönen örneği
(2011)Günümüzde turistik bölgeler arasında yaşanan yoğun rekabet, tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyebilmeyi, buna bağlı olarak benzersiz bir ürün yaratmayı ve ürünün farklılığını ortaya koyabilmeyi son derece önemli ... -
Türk turizm sektöründe istihdamın temel özelliklerinin ve sorunlarının ücretli çalışanlar açısından coğrafi bölgelere göre analizi
(2012)Problem Durumu: Türk turizm sektöründe istihdam ücretli olarak çalışanlar açısından önemli özelliklere ve sorunlara sahiptir. Bu problemlerin başında, kadınların işgücüne katılımının düşük olması, yetersiz eğitim seviyesi, ... -
Göç ve turizm: Türkiye-Almanya örneği
(2012)Dünya ekonomisinde hızla gelişen turizm, Türkiye’nin kalkınmasında önemli bir sektör haline gelmiştir. Uluslararası turizmdeki gelişmelere paralel olarak Türkiye’de turist sayısını ve turizm gelirlerini artırmıştır. Bu ... -
Küçük işletme sahiplerinin dindarlık düzeyleri, etik ideolojileri ve algıları arasındaki ilişkiler
(2012)Araştırmanın Amacı: Bu araştırmanın amacı, küçük işletme sahiplerinin dindarlık düzeyleri, etik ideolojileri (idealizm/rölativizm), etik algıları ve niyetleri arasındaki olası ilişkileri tespit etmektir. Konuya ilişkin ... -
The influence of problems faced during internships on interns' views of their profession and their intention to work in the tourism industry
(2013)Problem Durumu Üniversite düzeyindeki turizm eğitiminin teorik ve uygulama gibi iki önemli ayağı bulunmaktadır. Bu araştırmanın problemi, turizm eğitiminin uygulama ayağının önemli bir bölümünü oluşturan stajlarda yaşanan ... -
Musculoskeletal disorders among first class restaurant workers in Turkey
(2013)In this study the author investigates musculoskeletal disorders among first class restaurant workers in the Istanbul area. A self-administered questionnaire was used to obtain information regarding body-site specific ... -
İşletme öğrencilerinin dindarlık düzeyleri ve etik niyetlerinin pazarlama etiği bağlamında değerlendirilmesi
(2013)Bu araştırmanın amacı, ön lisans ve lisans düzeyinde işletme bölümünde öğrenim gören öğrencilerin dindarlık düzeyleri, kişisel ahlak felsefeleri, etik algıları ve niyetleri arasındaki olası ilişkileri tespit etmektir. Bu ... -
Concurrent validity of different religiosity scales used in researches of marketing ethics and a proposal for a new religiosity scale
(2013)Bu araştırmanın amacı, etiğe yönelik araştırmalarda sıklıkla kullanılan dört dindarlık ölçeğinin eş zamanlı geçerliklerini tespit etmek ve bu ölçeklerden yola çıkarak yeni bir dindarlık ölçeği önerisinde bulunmaktır. ... -
The moderating role of locus of control on the links between perceived ethical problem and ethical intentions of marketing managers in Turkey
(Elsevier Science Bv, 2013)This study examines the relationships between perceived ethical problem and ethical intentions of marketing managers. In addition, the moderating effect of locus of control on this relationship is also probed. Several ... -
The influence of problems faced during internships on interns' views of their profession and their intention to work in the tourism industry
(Ani Yayincilik, 2013)Problem Statement: The problem of this research is identifying the difficulties that undergraduate students experience during their internships and assessing their future intention to work in the tourism industry. Purpose ... -
The impact of personality on technology acceptance: a study on smart phone users
(Elsevier Science Bv, 2014)This study aims to identify the impact of personality traits on technology acceptance of users. A field research is carried out on 401 university students to probe their technology acceptance behavior in the context of ...