Konaklama işletmelerinde kurumsal imaj oluşturma süreci
Özet
Günümüzde birbirine birçok yönden benzer olan konaklama işletmelerinin
belirgin bir imaja sahip olmalar›, onlar› hedef kitlelerinde hat›rlan›r k›lmakta
oldukça önemlidir. Turizm sektöründe talebin elastik ve rekabetin yoğun olmasından
dolayı konaklama işletmeleri pazardaki rakipleriyle başa çıkabilmek için yalnızca
ürün ve hizmetlerini geliştirmenin yeterli olmadığını, hedef kitlenin gözünde sağlam
bir yer edinebilmek amacıyla iyi bir kurumsal imaj oluşturmak gerekliliğini kabul
etmiştir. Olumlu ve istenen bir kurum imajı yaratmak için ise, işletmede öncelikle
bu amaçla ilgili bir alt yapının kurulması ve bu doğrultuda dış ve iç imajın
oluşturulması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, konaklama işletmeleri için
önemli bir rekabet unsuru olan kurumsal imaj kavram›n› aç›klamak ve bu
işletmelerde saygın bir kurumsal imaj oluşturmak için yapılması gereken faaliyetleri
ortaya koymakt›r. Nowadays, having a specific image for the lodging establishments, which
have close characteristic with each other from different aspects, are very important
for reminding on their audiences. Because of the demand is highly elastic and the
competition is so intensive for these kind of establishments, they realized that it is
not enough only devoloping products and services, but also creating a good image is
necessary to gain an consistent place in the eyes of their target groups. Firstly, a
basic structure must be built in the organization related to this objective and in this
framework , an external and internal image must be created. The aim of this study is
to explain the concept of “the corporate image” which is a very critical component
for the lodging establishments and to make the activities which are necessary for
creating a reputable image clear.
Kaynak
Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü DergisiCilt
9Sayı
15Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Yapı sektöründe firmaların kurumsal çevrelerine stratejik tepkileri
Çivici, Tülay (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010)Yapı sektöründe faaliyet gösteren firmalar teknik çevresinde olduğu gibi kurumsal çevresinde de faaliyet göstermektedir. Yapım yönetimi literatüründe, önceki çalışmalarda ağırlıklı olarak teknik çevre özellikleri ve ... -
Kurumsal sosyal sorumluluk açıklamalarının finansal performans üzerine etkisi: BIST-30'da bir uygulama
Yıldırım, Ayşe (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Günümüzde küreselleşme, işletmeleri bir taraftan küresel bir pazarda rekabet etmeye zorlarken, diğer taraftan toplumsal sorunları da küreselleştirmiştir. Dolayısıyla toplumsal beklentilere duyarlı davranmayan işletmeleri, ... -
Kurumsal yönetim ilkelerine uyum notu ile hisse senedi getirisi ilişkisi: Bist kurumsal yönetim endeksi (xkury) üzerine bir uygulama
Aksu, Melek; Aytekin, Sinan (2015)Bu çalışmada Borsa İstanbul (BIST) Kurumsal Yönetim Endeksinde (XKURY) 2009-2014 yılları arasında işlem gören 50 şirketin kurumsal yönetim ilkelerine uyum notu ile hisse senedi getirileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi ...