Pandemi (Covid-19) sürecinde spor eğitimi alan öğrencilerin senkron uzaktan eğitime yönelik görüşleri
Abstract
Amaç: Araştırmamızda; spor eğitimi alan öğrencilerin senkron uzaktan eğitim uygulamalarına
yönelik görüşlerinin ortaya konulması amaçlanmıştır.
Materyal ve Metot: Çalışmanın örneklemini 2020-2021 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Fırat
Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim görmekte olan 225 öğrenci oluşturmaktadır.
Uzaktan eğitime ilişkin görüşlerin değerlendirilmesi için Yıldırım ve ark. (2014) tarafından
geliştirilen, 18 soru ve dört alt boyuttan oluşan “Uzaktan Eğitime Yönelik Öğrenci Görüşleri”
ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğe ait cronbach alpha güvenirlik katsayısı 0.864 olarak hesaplanmıştır.
Veriler google forms aracılığıyla öğrencilere ulaştırılan ölçek formuyla elde edilmiştir. Normal
dağılım gösteren verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımsız örneklem t testi ve tek yönlü
varyans analizi (Anova) testi kullanılmıştır. Bağımlı değişkenler arasındaki ilişki durumunu
saptamak amacıyla “Pearson Korelasyon Analizi” gerçekleştirilmiştir.
Bulgular: Örneklem grubunun cinsiyet değişkeninde “öğreticilik” alt boyutunda kadın
öğrencilerin lehine istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar görülmüştür. Ayrıca öğrenim görülen
bölüm ve sınıf düzeyi değişkenleri açısından anlamlı düzeyde farklılıklar bulunmuştur. Yapılan
korelasyon analizi sonucunda ise ölçeğin “Kişisel Uygunluk” alt boyutu ile “Etkililik” alt boyutu
(r=0.846; p<0.01) arasında pozitif yönde ve yüksek düzeyde ilişki olduğu görülmüştür.
Sonuç: Sonuç olarak araştırmada yer alan spor bilimleri fakültesi öğrencileri senkron uzaktan
eğitim uygulamalarını geleneksel eğitime nazaran yeterli düzeyde etkili bulmadıklarını ancak
uzaktan eğitimin öğretici olduğunu belirtmişlerdir. Aim: In this study, our aim is to reveal the views of students who receive sports education about
synchronous distance education applications.
Methods: The sample of the study consists of 225 students studying at the faculty of sports
sciences in the fall semester of the 2020-2021 academic year. In order to evaluate the views on
distance education, Yıldırım et al. (2014) and consisting of 18 questions and four sub-dimensions,
the "Student Views on Distance Education" scale was used. The cronbach alpha reliability
coefficient of the scale was calculated as 0.864. The research data were collected with the scale
form delivered to the students via google forms. In the analysis of normally distributed data,
descriptive statistics (frequency, arithmetic mean, standard deviation), independent sample t-test
and one-way variance analysis (ANOVA) test were used. "Pearson Correlation Analysis" was
conducted to determine the level of relationship among the dependent variables.
Results: Statistically significant differences were observed in favor of female students in the subdimension of "instructiveness" in the gender variable of the sample group. In addition, significant
differences were found among the variables of the department and grade level of the students. As
a result of the correlation analysis, it was determined that there was a positive and highly
significant relationship between the "Personal Suitability" sub-dimension and the "Effectiveness"
sub-dimension (r=0.846;p<0.01).
Conclusion: Consequently, the students of the faculty of sports sciences in the study stated that
they did not find synchronous distance education practices effective enough compared to those
of the traditional education, but that distance education was instructiv.