Türk mutfağı kavramının lisansüstü öğrencilerin gözünden kelime ilişkilendirme testi yöntemi ile analiz edilmesi
Özet
Bu çalışma, Balıkesir Üniversitesi Turizm Fakültesinde lisansüstü eğitim gören
öğrencilerin Türk mutfağını nasıl algıladıklarını ölçmeyi amaçlamıştır. Araştırmada,
katılımcıların Türk mutfağı konusundaki algılarının derinlemesine incelenmesi için
Kelime İlişkilendirme Testi (KİT) yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışma kapsamında
turizm fakültesinde eğitim gören otuz dört öğrenciye ulaşılmıştır. Analizler sonunda
katılımcıların Türk mutfağı ile alakalı toplam 94 kelime söyledikleri ve bu
kelimelerin 290 kez tekrar edildiği belirlenmiştir. Katılımcıların Türk mutfağı
konusundaki yaptıkları tanımlar ise literatürde yapılan tanımlarla benzeşmektedir. This study aimed to measure the perception of Turkish cuisine by graduate students
at Balıkesir University Faculty of Tourism. In the study, the Word Association Test
method was used to examine the participants' perceptions about Turkish cuisine in
depth. Thirty-four students studying at the tourism faculty were reached within the
scope of this study. At the end of the analysis, it was determined that the participants
said a total of 94 words related to Turkish cuisine and these words were repeated
290 times. The definitions of the participants about Turkish cuisine are similar to the
definitions made in the literature.