Yeni medya eğitiminin yükseköğretim boyutunun değerlendirilmesi
Abstract
Bu çalışmada günümüzün bir gerçeği olan yeni medya kavramı üzerinde durulmakta ve bu alanda
Türkiye’de yükseköğretim boyutunda verilen eğitimin analizinin yapılması amaçlanmıştır. Özellikle son
birkaç on yılda hayatımıza daha fazla dahil olan internet ve dijital araç gereçler, yaşamı kolaylaştıran ve
değiştiren alanların başında gelmektedir. Daha hızlı iletişim, daha hızlı işleyiş, daha çok kazanç bu konu
temelinde güçlenmektedir. Bu alan sektörel bazda değerlendirildiğinde, kamu ve özel kuruluşlarda çok
çeşitli ve farklı etkiler ortaya çıkarmaktadır. Bu bağlamda her şeyin dijitale evrildiği ve özellikle Kovid–
19 pandemisiyle yeni bir aşamaya taşındığı bu süreçte, dönüşümü anlamak ve motivasyonunu
yakalamanın bu anlamda var olan eğitimin incelenmesi ve geliştirilmesinden geçtiği görülmektedir. Bu
aşamada çalışmada yeni/sosyal medya eğitimi devlet ve vakıf üniversiteleri çerçevesinde incelenmiştir.
Yeni normale adapte olma sürecinde, gelişime ayak uydurulması ve eğitimin ön planda tutulması
gerektiği konusu üzerinde değerlendirmeler yapılmıştır. Her şeyin dijitale evrildiği bir dönemde
ülkemizde dönüşümün motivasyonunu yakalamak ve değişime uyum sağlamak için bu alandaki var olan
eğitime nitel araştırmalar yapılarak katkı sağlanması gerekliliğine inanılmaktadır. Çalışmada son beş yıl
içerisinde Türkiye’de nüfusa oranla ciddi artış gösteren internet kullanım oranları ve yeni/sosyal medya
kullanım oranları dönüşüme ihtiyaç bağlamında değerlendirilirken yeni/sosyal medya eğitiminin ise
devlet ve vakıf üniversitelerinde bu dönüşüm ihtiyacını tam olarak karşılayacak standartta etkin bir eğitim
çözümü olarak sunulamadığı görülmektedir. Bu bakımdan yeni medya eğitimine ilişkin ulusal çapta
asgari yeterlilikler belirlenmeli ve eğitim müfredatları buna göre güncellenmeli/oluşturulmalıdır. In this study, a fact that today's new / social media are focused on the concept and analysis of education in
the higher dimensions is made in this field in Turkey. Especially in the last few decades, the Internet and
digital gadgets, which are more and more included in our lives, are among the areas that make life easier
and change. Faster communication, faster operation, more earnings are strengthened on the basis of this
issue. When this area is evaluated on a sectoral basis, it reveals various and different effects in public and
private organizations. In this context, it is seen that everything has evolved to digital and moved to a new
stage, especially with the Covid-19 pandemic, in this process, understanding transformation and capturing
motivation passes through the examination and development of existing education in this sense. At this
stage, new / social media education was examined within the framework of state and foundation
universities. In the process of adapting to the new normal, evaluations have been made on the need to
keep up with the development and prioritize education. In a period when everything is evolving into
digital, it is believed that it is necessary to contribute to the existing education in this field by conducting
qualitative research in order to capture the motivation of transformation and adapt to change in our
country. Studies in the last five years, showing a significant increase compared to the population in
Turkey Internet usage rates and new / social media utilization rates new when assessing in the context of
the need to transform / The social media training state and private universities in the standards that will
meet this requirement transformation exactly not served as an effective training solution is seen. From this
perspective, national minimum qualifications should be determined and according to these training
curricula should be update/created.
Source
Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
6Issue
1Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
The role of central and local governments in destination promotion: A review of social media networks
Demirbulat, Özge Güdü (2023)It is obvious today that a new era of communication and interaction has been started through social media networks. For this reason, corporate social media networks and their contents are one of the correct and effective ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının medya okuryazarlığı dersine yönelik tutumlarının incelenmesi
Çinelioğlu, Gülbiye (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırmanın temel amacı Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının medyadaki şiddet sunumlarına bakış açılarında Medya Okuryazarlığı dersinin etkisini belirleyebilmektir. Araştırma tarama modelindedir ve Balıkesir Üniversitesi ... -
Sosyal medya ve turizm: Türkiye'deki turistik destinasyonların değerlendirilmesi
Curkan, Samet Can (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Internetin gelişmesiyle beraber Web 2.0 teknolojilerinin oluşumu sosyal medya denilen bir platformu ortaya çıkarmıştır. Sosyal medyanın hızlı bir şekilde artan gücü sayesinde tüketiciler de, işletmeler de bu platformu etkin ...