Açılar ve üçgenler konusunun ilköğretim 7.sınıf öğrencilerine Vee diyagramları ve zihin haritaları kullanılarak öğretimi
Citation
Bütüner, Suphi Önder. Açılar ve üçgenler konusunun ilköğretim 7. sınıf öğrencilerine Vee diyagramları ve zihin haritaları kullanılarak öğretimi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2006.Abstract
Bu çalışmanın amacı İlköğretim yedinci sınıf matematik dersi kapsamındaki “Açılar ve Üçgenler” konusunun Vee diyagramları ve Zihin haritaları kullanılarak
öğretiminin öğrenci başarısına etkisini araştırmaktır. Çalışmada ön test son test kontrol gruplu desen uygulanmıştır. Çalışma 2005–2006 eğitim öğretim yılında kırk 7. sınıf öğrencisi arasından ön test ile belirlenen deney ve kontrol grupları üzerinde
gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda Açılar ve Üçgenler konusu Vee diyagramları ve Zihin haritaları kullanılarak, kontrol grubunda ise aynı konu geleneksel yöntem ile işlenmiştir. Öğretimin sonunda her iki gruba da son test uygulanmış olup, grupların erişi düzeyleri arasındaki ilişkiyi tespit edebilmek için deney ve kontrol grubu öğrencilerinin son test ile ön testteki doğru sayıları arasındaki fark ilişkisiz t testi ile karşılaştırılmıştır. Süreç sonunda deney grubu öğrencilerin Zihin haritalama ve V diyagramlama tekniklerine yönelik tutumları ve görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Verilerin analizinde Bağımsız t testi ve Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Ön test sonuçlarına göre gruplar arasında anlamlı bir fark bulunmamasına rağmen (p>0.05), son test sonuçları deney grubu lehine, gruplar arasında anlamlı bir
farklılığın olduğunu göstermiştir (p<0.05). Bu sonuçlar Zihin haritalama ve V diyagramlama tekniklerinin, geleneksel öğretime göre daha etkili olduğunu ortaya
koymuştur. The aim of this study is to examine the effect of subject of "Angles and Triangles" which is included in mathematics curriculum of the seventh grade on the student success using Mind maps and Vee diyagrams. In this study the pre-test and post-test on the control group were conducted. The research was done on control and experiment groups consisting of fourty grade students who were randomly identified using pre-test in the year of 2005-2006. Traditional method was applied to control group while Mind map and Vee diyagrams were applied to the experiment group. Post- test was applied at the end of the teaching and it was tried to be determined student's attitudes and opinions toward mind mapping and Vee diagramming techniques. Data obtained were analyzed using Independent samples t-test, Paired Samples t-test and Mann Whitney U test. Although there is no significant difference (p>0.05) regarding the pre test results, the result of the post-test exhibited that there is a significant difference among groups, which is favor of the experiment group (p<0.05). These results exposed that these meaningful learning tools are more effective than traditional method.