Ortaöğretim 10.sınıf öğrencilerinin grafik anlama ve yorumlamaları ile kinematik başarıları arasındaki ilişki
Künye
Uyanık, Fatma. Ortaöğretim 10. sınıf öğrencilerinin grafik anlama ve yorumlamaları ile kinematik başarıları arasındaki ilişki. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007.Özet
Bu araştırmanın temel amacı ortaöğretim 10. sınıf öğrencilerinin grafik çizme ve anlama becerileri ile kinematik grafiklerini yorumlama becerileri arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Araştırmaya Balıkesir il merkezindeki 5 genel lise ve 4 Anadolu lisesinden olmak üzere toplam 501 10. sınıf öğrencisi katılmıştır. Ayrıca araştırmada 'Kinematik Grafiklerini Anlama Testi', 'Grafik Çizme Anlama ve Yorumlama Testi' ve 'Fizik Tutum Ölçeği' kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 12.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda grafik çizme ve anlama becerisi puanları ile kinematik grafiklerini yorumlama becerisi puanları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca grafik çizme ve anlama becerisi puanları ile kinematik grafiklerini yorumlama becerisinden elde edilen puanlarda cinsiyete bağlı farklılıklar olmadığı ve kinematik grafiklerini yorumlama becerisi puanları ile fiziğe yönelik tutum puanları arasında anlamlı bir ilişki olmamasına karşın kinematik grafiklerini yorumlama becerisi puanlarının okullara göre anlamlı farklılık gösterdiği bulunmuştur. The basic aim of this study is to investigate the correlation between 10th grade students' graphing ability and the kinematics graphs interpreting ability. A total of 501 10th grade high school students from 5 public high schools and 4 Anatolian high schools in Balıkesir are participated in this study. `Test of Understaning Kinematics Graphs', `Test of Constructing, Understanding and Interpreting Graphs' and `Physics Attitude Survey' were used. To analyze obtained data from the study SPSS 12.0 statistical programme was used. As a result of this study it has been found out that there was a significant correlation between scores of graphing ability and the kinematics graphs interpreting ability. It has been also found that there was not gender differences on the kinematics graphs interpreting ability and the graphing ability, and also there was not any significant correlation between the scores of kinematics graphs interpreting ability and attitude towards physics, but there was a significant difference between kinematics' graphs interpreting ability scores with respect to high schools.