Eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılması sürecinde lisansüstü öğrenim gören öğrencilerin karşılaştıkları problemler
Özet
Eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılması sürecinde alan eğitimi konusunda yetişmiş
eleman ihtiyacı kabul edilebilir bir
gerçektir. Eğitim kurumlarının yetişmiş eleman ihtiyacının karşılanması için, alan eğitimi
konusunda yüksek lisans ve doktora programlarının eğitim kalitesinin yükseltilmesi konusuna
önem verilmesi gerekmektedir. Ancak, öğretim kalitesini yükseltmenin ön şartı karşılaşılan
problemlerin belirlenmesidir. Bu nedenle, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü’nde alan
eğitimi ile ilgili yüksek lisans ve doktora öğrenimi gören öğrencilerin karşılaştıkları güçlükleri
belirlemek ve çözüm önerileri getirmek amacıyla bu betimsel çalışma gerçekleştirilmiştir.
Veriler, yüksek lisans ve doktora öğrencilerine uygulanan anket ve yarı-yapılandırılmış
görüşmelerden elde edilmiş ve doküman analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Elde edilen
bulgulara göre; öğrencilerin genellikle ders seçim aşamasında ders seçimini kendi istekleri
doğrultusunda yapamadıkları, derslere devam konusunda sıkıntı çektikleri, başlangıç
beklentilerinin karşılanamadığı ve dolayısıyla ilerideki aşamalarda motivasyonlarında düşme
olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin tez aşamasında; danışman atanması, tez konusu
seçimi, araştırma için gerekli kaynaklara erişme, danışmanlık hizmetlerindeki aksaklıklar,
araştırma izinlerinin alınması, araştırma giderleri için maddi kaynak sağlama gibi sorunları tespit
edilmiş ve bu sorunların çözümü için çeşitli öneriler getirilmiştir.