Ağızdan ağıza pazarlamanın müşterilerin satın alma karar süreçlerine etkisi ve bir uygulama İstanbul seyahat acenteleri örneği
Abstract
Ağızdan ağıza iletişimden faydalanılarak oluşturulan ağızdan ağıza pazarlamanın ayrıntılı
biçimde incelenmesi ve seyahat acentelerinin müşterileri üzerindeki etkileri araştırılmaktadır.
Çalışma sonucunda turizm işletmelerine alternatif öneriler sunulmakta ve ağızdan ağıza kavramının
daha net anlaşılması amaçlanmaktadır. Çalışmada seyahat acentelerinde hizmet satın alım
kararlarında ağızdan ağıza iletişimin ne kadar etkili olduğunu tespit etmek amacıyla
İstanbul/Kadıköy bölgesinde faaliyet gösteren acentelerde ölçek uygulanmıştır.Araştırma
sonucunda; en fazla iş arkadaşları arasında ağızdan ağıza iletişim tekniğinin kullanıldığı ve en çok
tercih edilen tavsiye kaynakları oldukları görülmüştür. Created by benefiting from word of mouth communication word of mouth marketing
detailed examination and investigated the effects on customers of travel agencies. Result of the study;
alternative proposals presented to tourism enterprises and intended to more clearly understanding of
the concept of word of mouth.In this study; services of a travel agency on the process of purchasing,
in order to identify how effective word of mouth communication, a scale was applied in agencies
which operating in İstanbul/Kadıköy district. As a result of the research, the more word of mouth
communication between colleagues, a referral source is the most preferred technique and has been
used.