Ön lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin aile çatışması
Abstract
Bu araştırmada, turizm eğitimi alan öğrencilerin meslek tercihinde ve eğitim sürecinde
yaşadıkları aile çatışmalarının nedenlerinin ve kaynaklarının tespiti için, araştırmada, nitel veri
toplama yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Harran
Üniversitesi ön lisans programında turizm eğitimi alan 30 öğrenciyle yüz yüze görüşme
yapılmıştır. Araştırmanın temel amacı, ön lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin
yaşadıkları aile çatışmalarına bağlı sorunların ve nedenlerinin belirlenmesidir. Turizm mesleğini
tercih eden öğrenciler tarafından mesleği seçme nedenleri, öğrencilerin tercihlerinde etkili olan
faktörlerin neler olduğu ve turizm eğitimi alan ön lisans öğrencilerinin sektöre yönelik aileleriyle
yaşadıkları sorunlar ve bu sorunların nedenleri içerik analiziyle değerlendirilmiştir.
Katılımcıların aile tutumlarının farklılık gösterdiği tespit edilmiş ve buna bağlı olarak farklı
sorunların ortaya çıktığı görülmektedir. Turizm mesleğine yönelik yaşadıkları aile sorunları;
fiziksel/duygusal şiddet ve iletişim çatışmaları olarak belirlenirken aileleriyle yaşadıkları
sorunların nedenleri; aile içi ve aile dışı nedenler olarak kategorize edilmiştir. In this research, semi-structured interview technique, which is one of the qualitative data
collection methods, was used in order to determine the causes and sources of family conflicts
experienced by students receiving tourism education in their career choice and education process.
Face-to-face interviews were conducted with 30 students who received tourism education in the
associate degree program of Harran University. The main purpose of the research is to determine
the problems and causes of family conflicts experienced by students who receive tourism
education at the associate degree level. The reasons for choosing the profession by the students
who prefer the tourism profession, the factors that are effective in the preferences of the students,
the problems that the associate degree students who receive tourism education experience with
their families and the reasons for these problems are evaluated with content analysis. It has been
determined that the family attitudes of the participants differ and it is seen that different
problems arise accordingly. Family problems faced by the tourism profession; physical/emotional
violence and communication conflicts; the reasons for the problems they experience with their
families; categorized as intra-familial and extra-familial causes.