Bilgisayar öğretmenlerinin okulda karşılaştıkları sorunların belirlenmesi
Künye
Okay (Karabulut), Aysel. Bilgisayar öğretmenlerinin okulda karşılaştıkları sorunların belirlenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007.Özet
Bu çalışmada, bilgisayar öğretmenlerinin görevleri sırasında okul yönetimi, okulun diğer öğretmenleri ve öğrenciler açısından karşılaştıkları sorunlar belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla, 2006-2007 eğitim-öğretim yılında İzmir ve Balıkesir illerinde görev yapmakta olan 35’i bayan ve 35’i erkek olmak üzere toplam 70 öğretmen ile çalışılmıştır. Araştırmanın verilerini toplamak için araştırmacı tarafından bir anket
geliştirilerek uygulanmıştır. İki bölümden oluşan anketin, Cronbach α güvenirlik katsayısı 0.773 olarak bulunmuştur. Araştırma kapsamında ana problemden yola çıkarak alt problemlere çözümler aranmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucunda, okul yöneticilerinin teknolojinin eğitimde kullanılması konusunda yeteri kadar bilgi sahibi olmadıkları, bilgisayar öğretmenlerinin görevleri okul yönetimi ve diğer branş öğretmenleri tarafından yanlış anlaşıldığı, okul yöneticileri ve diğer branş öğretmenlerinin gerek hizmet öncesi, gerekse hizmet içi eğitimlerde hem bilgisayar kullanımı hem de bilgisayar destekli eğitim konusunda yeterli derecede yetiştirilmediği, eğitim ve öğretim materyallerinin günün şartlarına uygun olarak sağlanamadığı, öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun bilgisayar dersine gereken önemi vermediği sonucuna varılmıştır. In this study, problems of computer teachers about the school managers, the other teachers and students have been tried to identify. In that case 70 teachers- 35 male 35 female- who work in zmir and Balıkesir in 2006-2007 Academic Year have been studied. Researcher has prepared and used a survey to verifying data. Cronbach reliable ration of the survey which has two parts has been found 0.773. In the study begining with main problem it has been tried to search the solution to the sub-problems. At the end of the study it has been found that school managers do not have enough knowledge about the using tecnology in education, that the duty of computer teachers have been misunderdstood by the other teachers and the school managers, that school managers and the other teachers have not been progreessed efficiently about using computer and computer based learning in their pre-duty and on duty education, that education materials cannot be modernize efficiently, that most of the students do not interested in computer lesson importantly.