Web 2.0 destekli ters yüz öğrenme modelinin 5. sınıf öğrencilerinin kuvvetin ölçülmesi ve sürtünme ünitesindeki bazı bilişsel ve duyuşsal değişkenlerine etkisinin incelenmesi
Künye
Altunbilek, Behiye Betül. Web 2.0 destekli ters yüz öğrenme modelinin 5. sınıf öğrencilerinin kuvvetin ölçülmesi ve sürtünme ünitesindeki bazı bilişsel ve duyuşsal değişkenlerine etkisinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2024.Özet
Eğitimde niteliği arttırılması kaygısı geçmişten günümüze çeşitli yöntem ve tekniklerin öğretimlerde kullanılması, değişen ve gelişen teknolojinin sınıf ortamlarına aktarılması çabalarını doğurmuştur. Ters yüz öğrenme modeli son yıllarda gelişen teknoloji ile beslenip işlevselliğini arttırmıştır. Ters yüz öğrenme modelinde öğretmen hazırladığı video ders içeriklerini öğrencilerine evde izlemeleri için verir; öğrenciler evde konuyu öğrenir. Böylelikle öğrenciler okulda daha çok etkinlik yapıp, daha çok problem çözemeye zaman ayırarak konuyu pekiştirir. Modelin öğrencilere evde ders, okulda etkinlik imkanını sağlaması, fen dersinin yaparak yaşayarak öğrenilmesini sağlayan etkinliklerinin zaman kaygısı olmadan sınıf ortamında yapılmasına olanak sağlamaktadır. Bu araştırmanın amacı ortaokul beşinci sınıf fen bilimleri dersi Kuvvetin Ölçülmesi ve Sürtünme ünitesinin "Web 2.0 destekli ters yüz sınıf" uygulamalarıyla işlenişinin öğrencilerin başarıları, kavramsal anlama, web 2.0 araçları farkındalığı, teknoloji ile kendi kendine öğrenme düzeyi gibi değişkenlerine etkisini incelemektir. Araştırmada karma yöntem tercih edilmiştir. Çalışmanın örneklemini Balıkesir Kepsut ve Balıkesir Altıeylül ilçelerinden 2 devlet okuluna ait 50 deney, 50 kontrol grubu olmak üzere toplam 100 beşinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışma gruplarının denkliğinin ispatı için gruplara hazır bulunuşluk testleri uygulanmış elde edilen veriler SPSS'de analiz edilerek grupların birbirine denk olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmada Kuvveti Ölçülmesi ve Sürtünme ünitesi deney grubu öğrencilerine web 2.0 destekli ters yüz öğrenme modeli ile işlenirken, kontrol grubu öğrencilerine ise 2018 fen bilimleri öğretim programına uygun olarak işlenmiştir. Her iki grupta da öğretim uygulaması 12 ders saati sürmüştür. Uygulama sonunda Web 2.0 destekli ters yüz öğrenme modeli sınıf içi uygulamasının deney grubu öğrencilerinin kavramsal anlama, başarı gibi bilişsel değişkenleri ile kendi kendine öğrenme düzeyleri ve web 2.0 farkındalıkları gibi duyuşsal değişkenlerine kontrol grubu öğrencilerine göre anlamlı düzeyde olumlu katkı sağladığı gözlenmiştir. The concern for increasing quality in education has led to the use of various methods and techniques in teaching from past to present, and efforts to transfer changing and developing technology to classroom environments. In recent years, the flipped learning model has increased its functionality by feeding on the developing technology. In the flipped learning model, the teacher gives the video lecture content prepared by the teacher to the students to watch at home; students learn the subject at home. In this way, students reinforce the subject by doing more activities at school and spending more time solving problems. The fact that the model provides students with the opportunity of lessons at home and activities at school allows the activities that enable learning science by doing and experiencing to be carried out in the classroom environment without time concerns. The aim of this study is to examine the effect of the "Web 2.0 supported flipped classroom" applications on the variables such as students' achievement, conceptual understanding, awareness of web 2.0 tools, and self-learning level with technology in the fifth grade middle school science course, Measurement of Force and Friction unit. Mixed method was preferred in the study. The sample of the study consisted of a total of 100 fifth grade students (50 experimental and 50 control groups) from two public schools in Balıkesir Kepsut and Balıkesir Altıeylül districts. Readiness tests were applied to the groups to prove the equivalence of the study groups, and the data obtained were analyzed in SPSS and it was concluded that the groups were equivalent to each other. In the study, the unit of Force Measurement and Friction was taught to the experimental group students with the web 2.0 supported flipped learning model, while the control group students were taught in accordance with the 2018 science curriculum. In both groups, the teaching practice lasted 12 lesson hours. At the end of the application, it was observed that the in-class application of Web 2.0 supported flipped learning model made a significant positive contribution to the cognitive variables such as conceptual understanding, achievement and affective variables such as self-learning levels and Web 2.0 awareness of the experimental group students compared to the control group students.