İlköğretim 2.kademe 6.sınıf seçmeli bilgisayar dersi programının geliştirilmesi
Citation
Yılmaz, Eray. İlköğretim 2.kademe 6.sınıf seçmeli bilgisayar dersi programının geliştirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2005.Abstract
Bu çalışmada, Müfredat Laboratuvar Okulları (MLO)'nda 2. kademede 6. sınıflarda okutulan Seçmeli Bilgisayar Dersi Müfredatı'nda yer alan ünite ve konular incelenmiştir. Öğrencilerin ve bilgisayar öğretmenlerinin görüşleri alınarak, 1998 yılında hazırlanmasından bu yana revizyondan geçirilmeyen müfredattaki konuların gereklilik dereceleri araştırılmıştır. Seçmeli Bilgisayar Dersi'ni gören öğrencilerin ve bu dersi veren bilgisayar öğretmenlerinin müfredat ile ilgili görüşleri "Likert Tutum Ölçeği" modeline uygun 5'li ölçek kullanılarak alınmıştır. Çalışmanın örneklemi, Balıkesir Merkez ilçesinde bulunan MLO kapsamındaki 23 Nisan İlköğretim Okulu'nda ikinci kademede yer alan 439 öğrenci ve değişik okullarda görev yapan on bilgisayar öğretmeninden oluşmaktadır. Program tasarısını şekillendirebilmek için öncelikle tüm ünitelerdeki kavramlar belirlenmiştir. Belirtke tablosu hazırlanmıştır. Belirtke tablosu üzerinde aşamalılık ilişkisinin ve konuların birbiri ile olan bağının görülebilmesi için belirtke çizelgesi hazırlanmıştır. Tasarlanan programın kullanılması durumunda öğrencilere kazandırılacak hedef ve hedef davranışlar belirlenerek bilgisayar öğretmenlerine rehberlik edecek olan ders planlan hazırlanmıştır. Elde edilen veriler değerlendirildikten sonra hangi konuların çıkartılıp hangilerinin eklenmesi gerektiği ve müfredattaki değişiklikler beklenmiştir. Gelecek yıllarda ilköğretim okullarında 2. kademede 6. sınıflarda kullanılması önerilen Seçmeli Bilgisayar Dersi program tasarısı ortaya konmuştur. In this study, the units and the topics in the curriculum of the 2nd part of 6th grade Elective Computer Course at Curriculum Laboratory Schools (CLS) have been investigated. By taking the students and the computer teachers' opinion, topic's in the curriculum which has not been revised since it has been prepared in 1998, neccessary levels have been examined. The opinions about the curriculum of the students who took the Elective Computer Course and the teachers who taught this course, has been taken by using 5 level "Likert Scale". Sample of the study is 439 students in the 2nd part of 23 Nisan Primary School which is a CLS in Balıkesir and ten computer teachers who work in different schools. The concepts in all the topics has been determined firstly to give shape to the preparation of the programme. Determine table has been prepared. Determine chart has been prepared to consider the gradual interests and the links between the topics with each other on the determine table. In case the prepared programme will be used, after the aims and the aim behaviours that will be had the students got, had been determined, course plans which will guide the computer teachers have been prepared. After getting and evulating the data, the topics which will be got out or added and the changes in the curriculum has been determined. The suggested preparation of programme of the Elective Computer Course for using in the in the primary schools 2nd part of 6th grade in the following years has been exposed.